Voor professionals

Alleen samen kunnen we innovaties en betere zorg mogelijk maken, voor een beter leven van mensen met een nierziekte.

Wetenschappelijk onderzoek

De Nierstichting financiert baanbrekend nieronderzoek. Bekijk de mogelijkheden voor het indienen van een projectvoorstel.

plaatje van vrouw die achter een computer werkt

Draagbare kunstnier

De realisatie van de draagbare kunstnier kent nog een aantal stappen en uitdagingen. We vertellen hier welke dat zijn.

Draagbare kunstnier

Projectenoverzicht

Wil je meer weten over lopende of afgeronde onderzoeken, gefinancierd door de Nierstichting? Bekijk dan ons projectenoverzicht.

zwart-wit foto van een oud medisch apparaat

Tools om patiënten te helpen

Van subsidie tot check, van Zoutmeter tot folder: patiënten hebben baat bij de tools die de Nierstichting samen met andere partijen ontwikkelt. Help je patiënten met onze tools.

Vrouw loopt door het bos

Feiten en cijfers

Benieuwd naar de feiten en cijfers van dialyse, donatie en transplantatie? Ontdek de factsheets van de Nierstichting met alle cijfers in een mooi overzicht.

Tekening van man met nieren in lichaam.

Als je onderzoek vertraging oploopt door de coronapandemie

De gevolgen van de coronapandemie zijn nog steeds merkbaar binnen het wetenschappelijk onderzoek. Loopt jouw onderzoek vertraging als gevolg van de pandemie? Aarzel dan niet en neem contact met ons op.