Kinderen met een nierziekte

Opgroeien met een nierziekte eist veel van een kind. Niet mogen eten wat je lekker vindt, vaak naar het ziekenhuis en veel medicijnen slikken. Uiteindelijk soms zelfs dialyseren of een transplantatie. Maar het zijn doorzetters die het uiterste van zichzelf vragen om gewoon te leven. Daarom zijn ze voor ons jonge helden. Voor hen willen we er zijn. Nu en later.

Jonge helden

Je ziet het vaak niet aan ze, maar kinderen met een nierziekte hebben het zwaar. Want opgroeien met een nierziekte eist ongelooflijk veel van kinderen. Jonge helden zijn het.

Verhalen van jonge helden

Tijn, Faya, Bram, Ruben en Emma zijn jonge nierpatiënten die opgroeien met een nierziekte. Zij geven niet op. Elke dag weer vragen ze het uiterste van zichzelf om gewoon te léven.

Jonge-heldentraining voor veerkrachtige kinderen

Een nierziekte vraagt behoorlijk wat van kinderen en hun ouders. Om hen daarbij te helpen, ontwikkelde de Nierstichting een jonge-heldentraining.

Wetenschappelijk onderzoek

We investeren in wetenschappelijk onderzoek om nierziekten in de toekomst te kunnen genezen en om nierziekten bij kinderen beter te behandelen. Noodzakelijk, omdat de behandeling en begeleiding van kinderen met een nierziekte een andere aanpak vraagt dan bij volwassen nierpatiënten.