Als je onderzoek vertraging heeft opgelopen door de coronapandemie

De COVID-19-pandemie heeft bij veel onderzoeksprojecten voor vertraging gezorgd. Dankzij de creativiteit, veerkracht en inzet van alle onderzoekers lopen veel onderzoeken door, maar soms zijn aanpassingen nodig. Als je hierbij vastloopt, neem dan contact met ons op. Samen komen wij tot een passende oplossing.

Steunregeling binnen de organisatie

De opgelopen vertraging van projecten in de afgelopen jaren schommelt tussen de 3 en 6 maanden, maar er zijn ook vertragingen tot wel twee jaar. Dit geldt voor zowel klinische studies als voor laboratoriumonderzoek. Onderzoek of dit binnen jouw organisatie op te vangen is met steunregelingen.

Passende oplossingen

Wordt jouw onderzoek door de Nierstichting gefinancierd en verwacht je vertraging op te lopen, neem dan contact met ons op. Afhankelijk van jouw onderzoek en de fase waarin het zich bevindt, kunnen wij samen tot een passende oplossing komen. Een voorbeeld hiervan is een budgetneutrale verlenging. Blijf ook in gesprek met je eigen leidinggevenden en het bestuur van je organisatie.

Houd ons op de hoogte

Houd ons vooral op de hoogte van de status van je onderzoek. Verandert er iets in de situatie? Laat ons dit dan spoedig weten door contact op te nemen met de bij jou bekende contactpersoon. Of door te mailen naar research@nierstichting.nl.