Aankomende evenementen

• 8 mrt. 2025

Wereld Nier Dag

De wereld herdenkt Wereldnierdag op 8 maart om bewustzijn te creëren over de verschillende nierziekten die er zijn en hoe ze iemands leven kunnen beïnvloeden. Het menselijk lichaam heeft een nier nodig om goed te kunnen functioneren en zonder een gezonde nier worden zelfs de eenvoudigste taken een helse opgave. Als gevolg hiervan worden er op deze dag honderden evenementen over de hele wereld gehouden om bewustzijn te creëren over de gezondheid van de nieren. Dit omvat onder andere openbare screenings, seminars en marathons. Het doel is om bewustzijn te creëren over de gezondheid van de nieren en hoe mensen een lang en ziektevrij leven kunnen leiden.

• 28 jun. 2025

Coast to Coast Challenge

Ga jij een sportieve uitdaging niet uit de weg? Daag jezelf op zaterdag 28 juni 2025 dan uit tijdens de derde editie van de Coast to Coast Challenge! Fiets dwars door Nederland en trotseer samen met jouw team de kilometers, de wind en de nachtelijke uren. Haal met jouw deelname minimaal 500 euro op en help voorkomen dat chronische nierschade wereldwijd een plek krijgt in de top 5 van meest dodelijke ziektes.
    Kijk op coasttocoastchallenge.nl.

• 14 sep. 2025

Nierstichting collecteweek

Van 14 t/m 20 september 2025 is het de Collecteweek van de Nierstichting. Doe ook mee en collecteer om nierpatiënten hun leven terug te geven. Kun je niet huis aan huis collecteren, maar wil je toch het verschil maken? Maak een online collectebus aan.