Nierstichting officieel partner van Dutch CardioVascular Alliance

Met een handtekening is het officieel: per 1 januari 2024 werken de Dutch CardioVascular Alliance (DCVA) en de Nierstichting samen. Beide organisaties hebben voor ogen om bij te dragen aan het verminderen van hart- en vaatziekten.

1,7 miljoen Nederlanders heeft chronische nierschade. Mensen met chronische nierschade lopen een verhoogd risico op nierfalen en hart- en vaatziekten. Met de samenwerking hopen beide organisaties onderzoek, kennisdeling en innovaties te bevorderen. Wouter Eijgelaar, Manager Impact & Innovatie van de Nierstichting: ''De gezondheid van het hart en de nieren zijn enorm met elkaar verbonden. Dat weten we, maar we weten ook nog veel niet over hoe dit werkt en hoe we ziekte kunnen voorkomen. We werken daarom al langere tijd succesvol samen met de DCVA. Nu zijn we officieel partner. Als Nierstichting zien we grote meerwaarde van samenwerking; samen kunnen we simpelweg meer impact maken.”

Deze samenwerking markeert een stap voorwaarts in het aanpakken van complexe gezondheidsuitdagingen en het creëren van een gezondere toekomst voor mensen die getroffen zijn door hart- en vaatziekten. Ook Stichting Hartekind is per 1 januari 2024 officieel partner van DCVA.

Over de DCVA
De DCVA is een samenwerkingsverband van vierentwintig toonaangevende organisaties die patiënten, academici, zorgprofessionals, industrie en overheid vertegenwoordigen, om de ziektelast als gevolg van hart- en vaatziekten te verminderen. Met hulp van de DCVA worden onderzoeksresultaten zo snel mogelijk vertaald in een verbetering van het dagelijks leven van patiënten.

Samenwerking DCVA
Wouter Eijgelaar, Manager Impact & Innovatie van de Nierstichting en Jolien Roos-Hesslink, Managing Director of the DCVA