Waar collecteer je voor

De Nierstichting strijdt voor gezonde nieren voor iedereen. Want 1,7 miljoen Nederlanders hebben nierschade, maar helaas weten veel van hen dit niet.

Samen in actie voor nierpatiënten
Gezonde nieren zijn van levensbelang. Een nierziekte beperkt je leven enorm. Jaarlijks overlijden 1.000 dialysepatiënten. De Nierstichting zet alles op alles zodat mensen met een nierziekte in leven blijven - en ook écht kunnen blijven leven. Dat doen we onder andere door:

• Betere behandeling bij nierfalen
  • Het voorkomen van nierschade
  • Ondersteuning en zorg voor nierpatiënten
  • Versnellen van innovatie om nierziekten te kunnen genezen.
Collecte 2023

Om haar werk te kunnen doen heeft de Nierstichting geld nodig. Voor wetenschappelijk onderzoek, voor een beter leven voor nierpatiënten en om nierschade zoveel mogelijk te voorkomen. De Nierstichting ontvangt geen subsidie van de overheid. Daarom is jouw steun onmisbaar. Een paar uurtjes van je tijd om te collecteren maakt het verschil voor nierpatiënten.
De collecteweek van 2024 is van 15 tot en met 21 september. Op heel veel plaatsen in Nederland is een paar extra handen bij de collecte hard nodig. Met 2 uurtjes van je tijd kun je al helpen. Je bijdrage wordt enorm gewaardeerd!

Enthousiast geworden? Meld je aan als collectant. We nemen vòòr de collecte contact met je op om te bespreken in welke straten jij wilt collecteren.