Edward Haarmans - collectant

“Waarom ik strijd voor de Nierstichting?”, vraagt Edward. Ik zette me al vijftien jaar in voor verschillende goede doelen. Vanuit het idee dat je niet alleen stil moet staan bij de gezondheid van jezelf, maar ook iets kan doen voor de problemen van anderen. Dat je je daadwerkelijk kunt inzetten om die anderen te helpen.

''Later bleek mijn oudste zoon een nieraandoening te hebben. Daarbovenop werkt het nichtje van mijn vrouw bij de Nierstichting. Dus op het moment dat we ook nog in de buurt van de Nierstichting gingen wonen, leek het wel voorbestemd en ben ik me meer en meer gaan richten op het ondersteunen van juist dit goede doel.”

Edward heeft door de ervaring met zijn zoon van dichtbij de impact van nierschade meegemaakt. “Toen de nefroloog zei dat we een lange relatie tegemoet gingen, wist ik dat het serieus was”, zegt hij hierover. “En de nefroloog heeft gelijk gehad. De nierproblematiek van mijn zoon is mild, maar gaat nooit over. We gaan twee keer per jaar op controle en mijn zoon moet iedere dag vijf keer zijn medicijnen nemen. Ook letten we goed op de voeding. We zijn daar heel precies in en gelukkig werkt dat. Mijn zoon gaat fluitend door het leven.” In het geval van grotere nierproblematiek, waarbij ook dialyse komt kijken is die impact op het leven veel ingrijpender.

Wie ben je? Edward Haarmans uit Bussum.
Wat doe je? Ik ben oprichter van The Purpose Company, opgezet om bedrijven aan te moedigen om vanuit hun expertise een betere bedrijfsvoering te verwezenlijken die een positieve bijdrage levert aan de samenleving. En ik collecteer voor de Nierstichting.
Waar strijd je voor? Ik strijd om te voorkomen dat meer mensen nierschade krijgen.

''We gaan een lange relatie tegemoet, zei de nefroloog. Toen wist ik dat het serieus was.”

Er is zo veel om voor te strijden
Voor Edward is de strijd tegen nierschade een belangrijk deel van zijn leven. Hij is wijkcoördinator voor de collecte, maar wil nog meer doen. Edward: “Nu wil ik ook steeds meer mijn eigen talent en expertise inbrengen. Dat doe ik bijvoorbeeld door me als vrijwilliger in te zetten bij de Nierpatiënten Vereniging. Want door mijn talent te gebruiken kan ik nog meer doen in onze strijd.” Edward heeft met zijn inspanningen een zeer concreet doel: bijdragen aan een draagbare kunstnier voor mensen met nierfalen. “Daarnaast moeten we echt zien te voorkomen dat er meer patiënten bij komen. Dat betekent investeren in voorlichting over gedrag én de ongezonde kant van de voedingsmiddelenindustrie aanpakken en aan banden leggen. Er is nog heel veel om voor te strijden.”

Ja, ik strijd ook mee tegen toenemende nierschade

Je kunt betalen via een automatische incasso of ideal

Lees waarom deze mensen ook strijden tegen tegen toenemende nierschade.