Sandra Ysbrandy nieuwe ambassadeur Nierstichting

De Nierstichting presenteert met trots haar nieuwe ambassadeur: TV-kok Sandra Ysbrandy. Sandra wil met haar ambassadeurschap bijdragen aan de gezondheid van Nederland en mensen bewust maken van de impact van té veel zout op je nieren. Samen met de Nierstichting wil Sandra mensen inspireren en laten ervaren dat het heel gemakkelijk is om met een minimum aan zout de lekkerste gerechten op tafel te zetten.

85% van de Nederlanders krijgt dagelijks te veel zout binnen, vaak zonder het zich te realiseren. Het eten van teveel zout kan leiden tot hart- en vaatziekten en nierfalen. Ongeveer 2 miljoen Nederlanders hebben chronische nierschade. Alledaagse producten uit de supermarkt bevatten veel meer zout dan de meeste mensen denken. “De Nierstichting richt zich in haar zoutcampagnes nu vooral op die alledaagse zoute boosdoeners en inspireert mensen om lekker gezond te koken met minder zout. Hier werk ik graag aan mee”, aldus Sandra Ysbrandy.

Lekker gezond
Hoe lekker én makkelijk gezond eten kan zijn, is de belangrijkste boodschap die Sandra wil verspreiden als ambassadeur van de Nierstichting. “Ik geloof in de kracht van natuurlijke voeding: veel groente, niets uit pakjes en zakjes en zo puur en onbewerkt mogelijk. Door hiervoor te kiezen voel je je fitter, slanker en gelukkiger. Zo werk je mee aan een beter wereld én help je je nieren zo gezond mogelijk te houden.“

Bevlogenheid
Ysbrandy wil alle momenten aangrijpen om op tv, in de pers of op social media te laten zien welke alternatieven er voor zout zijn. En brengt ze de grootste boosdoeners van zout onder de aandacht. Ysbrandy speelt een rol in de zout publiekscampagne van de Nierstichting die in mei van start gaat.
De Nierstichting is ontzettend blij met de nieuwe ambassadeur. “Haar energie en bevlogenheid bereiken een groot publiek.  Het is ontzettend belangrijk dat mensen zich bewust worden van het belang van gezonde nieren en de rol die te veel zout hierin speelt”, aldus Tom Oostrom, directeur Nierstichting.

Download persbericht