Nierstichting bundelt krachten met HelloFresh voor zoutbewuste maaltijden

Je nieren zijn bijzondere organen met een belangrijke functie. Daar wil je dus goed voor zorgen. Maar wist jij dat maar liefst 85% van de bevolking te veel zout eet? Zonder dat je het door hebt, krijg je meer zout binnen dan goed is voor je nieren. Daarom is de Nierstichting blij met de samenwerking met HelloFresh om mensen te laten proeven dat koken met minder zout minstens zo smakelijk kan zijn.

Nierschade is onomkeerbaar. En als we niets doen, wordt nierschade de komende jaren wereldwijd doodsoorzaak nummer 5. Onnodig, omdat veel nierschade voorkomen kan worden, onder andere door minder zout te eten. Daarom zet de Nierstichting zich in voor een zoutbewust leven. Kleine aanpassingen in je voeding hebben grote effecten op je gezondheid.

Samen met HelloFresh hebben we recepten* ontwikkeld met minder zout die een gezonde keuze zijn voor jouw nieren. Klanten van HelloFresh hebben van eind mei tot eind december 2024 elke week de keuze uit 2 Ć  3 gevarieerde en lekkere recepten die minder dan 2 gram zout bevatten. Zo laten we je proeven hoe heerlijk en gezond zoutbewust eten kan zijn.

Bekijk de recepten hier.
* De recepten van HelloFresh zijn niet specifiek voor nierpatiƫnten.

koken met recepten van hello fresh