Collecte 2023: 3,1 miljoen euro opgehaald

Dankzij de inzet van vele duizenden collectevrijwilligers is er in de collecteweek van de Nierstichting, afgelopen september, maar liefst 3,1 miljoen euro opgehaald. Een fantastische prestatie dankzij onze vele vrijwilligers, die de regen trotseerden en langs de deuren gingen. Daar zijn we enorm dankbaar voor.

De collecte stond dit jaar in het teken van toenemende nierschade. Ruim 1,7 miljoen Nederlanders hebben nierschade en dit aantal neemt toe. Nierschade is verraderlijk, want vaak merk je het pas als het te laat is. Zelfs lichte nierschade zorgt voor vervroegd overlijden. Als we nu niets doen, wordt het straks wereldwijd doodsoorzaak nummer 5.

Waar wordt het geld aan besteed?
Ook in 2024 zet de Nierstichting weer alles op alles voor een toekomst met zo min mogelijk nierziekten. Wij werken aan vroege opsporing van chronische nierschade en helpen jou je nieren gezond te houden. We zetten ons in om patiƫnten nu de beste behandeling te kunnen geven en in de toekomst nierziekten te kunnen genezen. We stimuleren orgaandonatie en maken meer succesvolle transplantaties mogelijk. Meer over wat wij doen kun je hier lezen.

Save the date
Milou collecteerde dit jaar voor de eerste keer: "Door nierfalen bij mijn man kregen we zelf helaas met nierziekte te maken. Gelukkig ben ik deze week goedgekeurd om mijn nier aan hem te mogen doneren! Volgend jaar gaan we zeker weer lopen!"

Wil jij volgend jaar ook tijdens de collecte bijdragen? Zet onze collecteweek alvast in je agenda! 15 t/m 21 september 2024. Loop je ook mee? Meld je aan via onze website.