Gamestreamer Morrog in actie voor kinderen met een nierziekte

Zaterdag 7 januari vanaf 16 u komt game streamer Emre Sanli, beter bekend onder de naam Morrog, in actie voor de Nierstichting. Morrog gaat in een speciale streamsessie van 24 uur zoveel mogelijk geld ophalen voor kinderen met een nierziekte.

Morrog: "Ik maak helaas van dichtbij mee wat het is om een nierziekte te hebben. Daarom wil ik zo veel mogelijk geld ophalen voor de Nierstichting.”

Uren vast aan een apparaat
Sommige kinderen met een nierziekte zijn afhankelijk van dialyse. Ze zitten dan een paar keer per week uren vast aan een dialyse apparaat dat ervoor zorgt dat ze in leven blijven. De opbrengst van de speciale streamsessie gaat naar Nintendo Switchs voor verschillende dialyse centra en onderzoek naar nierziekten bij kinderen.

Kinderen met nierziekte
Kinderen met een nierziekte hebben weinig energie, mogen niet eten en drinken wat ze willen, moeten veel zware medicijnen slikken en soms zelfs dialyseren. Dat is slopend. Maar ze geven niet op. Elke dag weer vragen deze doorzetters het uiterste van zichzelf om gewoon te léven. Jonge helden zijn het. Voor hén wil de Nierstichting er zijn. Nu en later.

#24uurMorrog
Emre Sanli is een game streamer en beter bekend onder de naam Morrog. Hij heeft inmiddels een enorme community opgebouwd aan trouwe fans. Morrog speelt al negen jaar zijn spellen live op Twitch, een soort YouTube voor gamers. Ondertussen praat en chat hij met zijn volgers. Hij heeft al eerder doneeracties opgezet voor o.a. Save the Children en het Emma Kinderziekenhuis.