4,1 miljoen euro opgehaald voor ontwikkeling draagbare kunstnier!

Op 7 november jl. startte een crowdfundingsactie bij het platform Oneplanetcrowd. Het doel: zoveel mogelijk investeringen voor het bedrijf Nextkidney om een spoedige marktintroductie van de draagbare kunstnier mogelijk te maken. Op 5 januari eindigde de campagne met het fantastische bedrag van 4,1 miljoen euro aan investeringen.

De crowdfunding liep via Oneplanetcrowd, het grootste duurzame crowdfundingplatform van Nederland. Maarten de Jong is directeur van Oneplanetcrowd: ‘‘We zijn ontzettend trots op dit eindresultaat! Voor Oneplanetcrowd de grootste financieringscampagne sinds 2019 en de op één na grootste aller tijden. Prachtig om te zien dat onze achterban van investeerders net als wij het belang en de potentie zien van deze innovatie voor nierpatiënten.’’

Een impactvolle oplossing
Het bedrijf Nextkidney komt voort uit het initiatief van de Nierstichting, Debiotech (Zwitserland), Dialyss (Singapore) en zorgverzekeraars CZ, ZilverenKruis en Menzis om patiënten meer vrijheid en kwaliteit van leven te geven. De afgelopen jaren is gewerkt aan een uniek apparaat waarmee patiënten zelfstandig kunnen dialyseren. Je kunt daardoor vaker, langer en waar je maar wilt dialyseren. Hierdoor krijgen patiënten een deel van hun vrijheid terug, verbetert de kwaliteit van leven en stijgt de levensverwachting. Daarnaast dalen de kosten van de behandeling, doordat er minder zorgondersteuning en dialysevloeistof nodig is.

Over Nextkidney
Nextkidney richt zich op een combinatie van maatschappelijke impact en rendement. De ontwikkeling van de ‘Neokidney’, de nieuwe internationale aanduiding voor de draagbare kunstnier, vindt plaats in laboratoria in Lausanne en Singapore. Het management, de productie en de commercie worden aangestuurd vanuit Nederland. De unieke en baanbrekende samenwerking met zowel patiënten, artsen en onderzoekers als Nederlandse zorgverzekeraars krijgt als nieuw innovatiemodel wereldwijd veel aandacht.

Heb je deze investeringskans gemist?
Nextkidney biedt vanwege de succesvolle crowdfunding en interesse van nationale en internationale investeerders de mogelijkheid om tot eind januari te investeren. Wil jij helpen deze unieke zorginnovatie op de markt te brengen? Klik hier om je te registreren voor de aankomende webinars waar Tom Oostrom (directeur Nierstichting) en John Stooker (Chief Financial Officer, Nextkidney) meer vertellen over de Neokidney en de investeringspropositie.

Meer informatie over de ontwikkeling van de Neokidney draagbare kunstnier kun je vinden op de volgende plekken: