Rotary Santa Run zet zich in voor de Nierstichting

In december organiseert de Rotary weer door het hele land de Rotary Santa Run: een sfeervolle kerstmannen fun run voor jong én oud. Op december kleurt Nederland rood en lopen in dertien plaatsen duizenden kerstmannen voor de Nierstichting en dragen zo bij aan de ontwikkeling van de draagbare kunstnier.

Iedereen kan aan deze 3 km durende fun run meedoen: jong of oud, getraind of ongetraind, met vrienden of familie, team van bedrijf, sportclub of gezellig met de buurt. De Rotary Santa Run ten bate van de Nierstichting vindt dit jaar op plaats in Gorinchem, Geertruidenberg, Hilversum, Joure, Texel en Nienoord.

Nierstichting en Rotary Santa Run
Door deelname dragen de kerstmannen bij aan de ontwikkeling van de draagbare kunstnier. De energie die nodig is om mee te doen aan deze gezellige loop, is niet vanzelfsprekend voor nierpatiënten met nierfalen. Als transplantatie niet mogelijk is, zitten zij gemiddeld drie keer per week vier uur lang vast aan een dialyse apparaat, te wachten tot hun bloed is gespoeld. Dialyse redt levens, maar is erg zwaar: jaarlijks overlijdt 1 op de 6 dialysepatiënten. De draagbare kunstnier geeft dialysepatiënten de kans hun behandeling af te stemmen op hun leven zodat zij zo een deel van hun vrijheid terugkrijgen. Als je aan een nierpatiënt vraagt wat hem of haar het meeste dwars zit is dat een gebrek aan autonomie en zelfstandigheid.
Meer informatie over de Rotary Santa Run en inschrijving.