Nierstichting zet zich met &niped in voor gezondere werknemers en een gezonder Nederland

Per oktober lanceert &niped een uitgebreide e-healthtool die werkgevers en werknemers inzichten biedt in hun gezondheid én die tegelijkertijd de Nierstichting, het Diabetesfonds en de Hartstichting steunt. Het ‘Goede Doelenpakket’ is een samenwerking van de Persoonlijke Gezondheidscheck, ontwikkeld in samenwerking met bovengenoemde gezondheidsfondsen.

De kans op diabetes, nierschade, hart- en vaatziekten en andere aandoeningen wordt verhoogd door een aantal beïnvloedbare risicofactoren. Veel mensen die een verhoogd risico lopen, zijn zich hier niet van bewust. Zo leidt een langdurig hoge bloeddruk bijvoorbeeld tot een groter risico op een beroerte, maar weten veel mensen helemaal niet dat zij een hoge bloeddruk hebben. Vanaf 1 oktober kunnen werkgevers het Goede Doelenpakket van &niped voor hun organisatie aanschaffen. Dit is een Persoonlijke Gezondheidscheck die inzicht geeft in de gezondheid en vitaliteit van medewerkers. Het pakket bevat thuistesten en een online vragenlijst waarmee werknemers ontdekken hoe ze ervoor staan en in kleine stappen actie kunnen ondernemen voor een betere gezondheid.

Schade voorkomen
Het Goede Doelenpakket bevat een uitgebreide versie van de Persoonlijke Gezondheidscheck. De Nierstichting, het Diabetesfonds en de Hartstichting onderschrijven het belang van de extra onderdelen die in dit pakket zijn opgenomen, zoals een urinetest en bloeddrukmeting. Annemiek Dorgelo, Programmamanager Preventie van de Nierstichting: “Met behulp van de persoonlijke gezondheidscheck kunnen mensen inzicht krijgen in leefstijl- en risicofactoren en hun gezondheid, wat kan helpen (verdere) nierschade en andere gezondheidsschade te voorkomen”

Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Tien procent van de opbrengst gaat naar de gezondheidsfondsen. Zo steunen bedrijven met hun deelname aan de Persoonlijke Gezondheidscheck onder andere innovatief en fundamenteel onderzoek en maken ze de ontwikkeling van voorlichtingscampagnes mogelijk. Rianneke van der Kooi, Directeur van &niped: “We bieden het bedrijfsleven hiermee een krachtige combinatie: investeren in gezonde en fitte medewerkers én maatschappelijk verantwoord ondernemen. Met het pakket dragen werkgevers niet alleen bij aan de gezondheid van hun medewerkers, maar steunen zij ook gelijk de goede doelen.”

Over de aanbieders
Het Goede Doelenpakket is een initiatief van &niped, de Nierstichting, het Diabetes Fonds en de Hartstichting.
Kijk voor meer informatie op &niped.