Mirjam de Graaff lanceert YouTube-kanaal voor Bart op zijn 20e sterfdag

Het is vandaag twintig jaar geleden dat Bart de Graaff, de broer van Nierstichting ambassadeur Mirjam de Graaff, op 35-jarige leeftijd aan een nierziekte overleed. Op haar broers twintigste sterfdag, heeft Mirjam groot nieuws. ,,Bart krijgt zijn eigen YouTube-kanaal waar de leukste uitzendingen worden bewaard. Op die manier blijft mijn lieve broertje voortleven.”

Bart was oprichter en voorzitter van BNN, bevlogen programmamaker, brutale held en nierpatiënt. Mirjam: “Op deze manier hoop ik dat hij ook bij een jonger publiek bekendheid krijgt". Het YouTube-kanaal zet ze samen met BNNVARA en de Bart de Graaf Foundation op. "Er is een hele generatie die hem niet heeft gekend. Bart heeft enorm veel voor de Nederlandse televisie betekend. Op deze manier wil ik hem ook, zeg maar, een beetje laten herleven."