Wouter Eijgelaar nieuwe manager afdeling Z&I Nierstichting

Wouter Eijgelaar neemt vanaf 1 mei het management van de afdeling Zorg & Innovatie over van Katja van Geffen, die per 1 juni manager wordt van het Geneesmiddel Informatie Centrum bij apothekersorganisatie KNMP.

Wouter Eijgelaar, nu nog adviseur Strategie & Innovatie, gaat vanaf 1 mei de functie van manager Zorg & Innovatie vervullen. Wouter werkt sinds 2017 bij de Nierstichting en was sinds eind 2021 al lid van het Managementteam van de Nierstichting. Hij heeft een achtergrond in de biomedische wetenschappen en valorisatie. “Het is een mooie kans om een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van de Nierstichting en het nefrologie-netwerk. Katja heeft de afdeling neergezet als stevig en toekomstbestendig team, dus ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed zal verlopen. Tegelijkertijd blijf ik alert op het signaleren, beoordelen en binnenhalen van innovatieve ideeën uit onze omgeving, zoals ik dat in mijn huidige rol doe.”

Katja van Geffen werkte tien jaar bij de Nierstichting, eerst als programmamanager Preventie en later als afdelingsmanager: “Ik ga de Nierstichting missen, net als de intensieve samenwerking met het nefrologisch veld. We werken vanuit verschillende achtergronden en perspectieven aan dezelfde ambitie: een toekomst met minder nierziekten en een betere kwaliteit van leven voor mensen met een chronische nierziekte. Dat is inspirerend maar ook essentieel om meer impact voor patiënten te bereiken.”

Wij danken Katja van Geffen voor haar enorme inzet voor de Nierstichting en wensen Wouter Eijgelaar veel succes met zijn nieuwe functie.

Wouter Eijgelaar