Webinar over de derde vaccinatie, vragen & antwoorden

Op 13 oktober 2021 organiseren we een webinar over de derde vaccinatie voor nierpatiënten. Dit webinar heeft als doel de vele vragen te beantwoorden die ons hierover bereiken. Net als bij het eerste webinar in augustus, over de nieuwste overwegingen over coronavaccinatie voor nierpatiënten, werken Nierstichting, Nierpatiënten Vereniging Nederland (NVN), nieren.nl, NFN, en onderzoekers hierbij samen.

Vaccinatie tegen COVID-19 werkt ook bij mensen met een afweerstoornis, maar soms minder goed. Het is belangrijk voor deze groep mensen om zich goed te laten vaccineren, omdat COVID-19 voor hen extra risicovol kan zijn. Bij sommige patiënten zijn twee vaccinaties onvoldoende. Zij hebben te weinig afweer opgebouwd. Bij hen kan een 3e vaccinatie verbetering geven van de immuniteit.
Een hele goede ontwikkeling die tegelijk ook bij veel mensen (praktische) vragen oproept. Zoals: ‘Van wie krijg ik een uitnodiging?’, ‘Moet ik laten bepalen of ik voldoende antistoffen heb?’ en ‘Wordt het nu wel of niet aangeraden om rond de 3e vaccinatie afweeronderdrukkende geneesmiddelen tijdelijk te stoppen?’

Deze, en veel meer vragen worden door experts beantwoord tijdens het webinar voor patiënten en zorgprofessionals op woensdag 13 oktober 2021 om 19:30 uur.