Maak grote stappen voor nierpatiënten tijdens de tweede editie van de Nierdaagse

Na het succes van vorig jaar organiseert de Nierstichting voor de tweede keer de Nierdaagse. Deelnemers wandelen in de maand juli hun eigen wandeluitdaging: met wie, hoe vaak, wanneer en welke afstand bepalen wandelaars zelf. Deelnemers kunnen zich laten sponsoren en dragen daarmee bij aan de genezing van nierziekten.

Veel wandelevenementen zijn afgelast, maar alleen of in een klein groepje wandelen mag natuurlijk wel. Met de Nierdaagse maken deelnemers stappen voor nierpatiënten. Vanuit huis of een andere plek. Om nierpatiënten een beter perspectief te geven. Ter inspiratie biedt de Nierdaagse ruim 550 wandelroutes in de buurt van iedere wandelaar. Verder ontvangen deelnemers wandeltips en is er een fotowedstrijd om aan mee te doen. Of je als deelnemer nu 5 km. loopt op 50 km. Elke stap telt. Hoe meer gesponsorde stappen iedereen maakt, hoe groter de impact om nierziekten te genezen.

Impact nierziekte
Hans Rommelse (56) uit Capelle aan de Ijssel gaat de wandeluitdaging in juli weer aan. Hans kreeg twee jaar geleden een nier van zijn broer: “Drie jaar geleden werkten mijn nieren nog maar voor 6% en moest ik dialyseren. Gelukkig kon mijn broer zijn nier aan mij doneren en kreeg ik mijn leven terug. Wandelen was eén van de eerste dingen die ik oppakte. Voor de transplantatie was zelfs het huishouden doen te zwaar. Vorig jaar wandelde ik ook mee met de Nierdaagse als alternatief voor de Nijmeegse Vierdaagse. Ik hoop dit jaar zoveel mogelijk geld op te halen voor genezing van nierziekten. Ik weet uit ervaring hoe belangrijk dat is. “

Wandel ook mee
Wandel ook mee met de Nierdaagse en maak stappen voor nierpatiënten. Als de maatregelen het toestaan is er op de laatste dag van de Nierdaagse, zaterdag 31 juli, een gezamenlijke wandeling op een centrale locatie in Nederland. Kijk voor meer informatie op nierdaagse.nl.