VriendenLoterij verblijdt met prachtige bijdrage voor nierpatiënten

Vandaag maakte de VriendenLoterij de jaarbijdrage bekend aan organisaties, clubs en verenigingen die zich inzetten voor het verbeteren van de gezondheid en het welzijn in Nederland. De Nierstichting ontving een cheque met een prachtige bijdrage van maar liefst €882.266 van de VriendenLoterij, om in te zetten voor een beter leven voor nierpatiënten.

De VriendenLoterij kon dankzij haar trouwe loterijdeelnemers in 2020 een totaalbedrag van €56 miljoen schenken aan 62 organisaties die zich richten op de gezondheid en het welzijn van volwassenen en kinderen in Nederland en aan 3.300 clubs. Wouter Langeveld, manager Marketing & Communicatie Nierstichting: "De impact van een nierziekte is enorm, en genezen kan nog niet. Met deze steun zetten wij onze inzet voor nierpatiënten en gezonde nieren voort. Wij zijn ontzettend blij met deze bijdrage en dankbaar voor de trouwe steun van alle deelnemers en de VriendenLoterij die wij jaarlijks van hen ontvangen.”
De Nierstichting zet de bijdrage in voor het Kolff+ onderzoekprogramma. Dit is de kweekvijver voor het stimuleren van onderzoekstalent en de voedingsbodem voor nieuwe, creatieve ideeën en het opvolgen van succesvol onderzoek om impact voor nierpatiënten te bereiken.

Meedoen voor de Nierstichting
Deelnemers van de VriendenLoterij kunnen zelf bepalen voor welk goed doel zij meespelen. Wil je ook meespelen met de VriendenLoterij voor de Nierstichting? Meld je dan aan op vriendenloterij.nl.