Gastronomisch Gilde organiseert nieuwe wedstrijd

Om chefs in opleiding te inspireren om te koken met aandacht voor minder zout lanceert het Gastronomisch Gilde samen met Dutch Cuisine, Euro Toques Nederland, Gastvrij Rotterdam en de Nierstichting, een nieuwe vakwedstrijd: ROC Battle minder zout, meer smaak. Aanleiding van de Battle is de Nierstichting Restaurant Driedaagse van 22- 28 maart.

De koks in opleiding worden uitgedaagd een gerecht te maken met aandacht voor pure ingrediënten, verse producten, rijke smaakmakers en maximaal 2 gram zout. De finale is op 21 september tijdens Gastvrij Rotterdam.

Gerard Voskuilen, docent ROC Friese Poort, bestuurslid Gastronomisch Gilde: ‘Met minder zout koken maakt dat je eten veelzijdiger, smakelijker en gezonder is. Laat je inspireren door wereldsmaken en durf te experimenteren.’

Ga jij de uitdaging aan?
Je kunt je hier aanmelden.