Dutch Cuisine nieuwe partner Nierstichting

Dutch Cuisine en de Nierstichting gaan vanaf dit jaar samenwerken. Als partner gaat Dutch Cuisine haar chefs de komende jaren inspireren om minder zout toe te passen bij de voedselbereiding. Zowel de chefs in opleiding als de chefs van de restaurants die al volgens de Dutch Cuisine principes koken.

Corinne Hamming, partnerships Nierstichting: “Wij zijn heel blij met Dutch Cuisine als nieuwe partner. Eind vorig jaar heeft de Nierstichting samen met partners een leermodule minder zout, maar smaak voor twee Dutch Cuisine opleidingen, Koning Willem I College in Den Bosch en ROC Friese Poort, ontwikkeld. Zo werden chefs in opleiding bewust gemaakt van het belang van minder zout voor je (nier) gezondheid en hebben ze vaardigheden geleerd om met minder zout toch heel smaakvol te koken. Wij hebben de ambitie om dit verder uit te rollen.”

Inspireren met pure smaken en minder zout
Voeding kan helpen gezondheid te bevorderen en een rol spelen om chronische nierschade te voorkomen. Dutch Cuisine wil hier graag een positieve bijdrage aan leveren door kennisdeling over minder zout bij recepten. “Verrassend hoe veel smaak je uit producten kan halen als je maar de juiste technieken gebruikt. Dit maakt het dat zout achterwege gelaten kan worden en het product puurder wordt”, aldus Dutch Cuisine ambassadeur Gerard Voskuilen, ROC Friese Poort.

Samen met andere partners als Vitam, Tromp & Rueb, Koppert Cress, Resengo, Koninklijke Horeca Nederland, Verstegen en Scelta Mushrooms maakt ook Dutch Cuisine zich hard voor een gezonder en zoutbewust aanbod in de horeca.

Over Dutch Cuisine
Dutch Cuisine is voor iedereen die duurzaam wil leven en eten. Je vermindert namelijk het aantal voedselkilometers behoorlijk als je lokaal en bewust inkoopt. De chefs van de aangesloten Dutch Cuisine restaurants koken via de Dutch Cuisine principes. Dit wil zeggen dat zij lokaal inkopen, rekening houden met wat er te koop is in ieder seizoen en ze koken met groenten in de hoofdrol en vlees of vis heeft een bijrol. Zo zijn de gerechten minder belastend voor het milieu en kan de consument zonder zorgen genieten van een heerlijke en gezonde maaltijd. Kijk voor meer informatie op dutch-cuisine.nl.