Verstegen nieuwe smaakpartner van de Nierstichting

Verstegen, gespecialiseerd in kruiden en specerijen, is de nieuwe partner van de Nierstichting. Als smaakpartner zet zij zich vanaf dit jaar samen met de Nierstichting in om mensen bewuster te maken van het belang van minder zout eten. En hen te inspireren dat genieten van verantwoord, gezond, maar bovenal lekker eten heel goed kan met minder zout.

Ook richt de samenwerking zich op het stimuleren van een lager zoutgehalte in producten en gerechten en het zichtbaarder maken van het aanbod van zoutbewuste producten of alternatieven voor zout in het supermarktschap.

Corinne Hamming, Partnerships Nierstichting; ‘Wij zijn ontzettend blij met deze mooie samenwerking. Samen met Verstegen en andere partners bundelen we de krachten voor minder zout consumptie want minder zout, is niet alleen lekker gezond maar vooral ook heel smaakvol!’

Samen smaakvol verschil maken
De Nierstichting en Verstegen trekken samen op om het belang van minder zout in communicatie uit te dragen in het belang van (nier)gezondheid. Als eerste tijdens de Nierstichting zoutcampagne en als partner van de Nierstichting Restaurant Driedaagse die dit jaar als Take Away-variant plaatsvindt van 22-28 maart. Michel Driessen, CEO Verstegen Spices and Sauces: ‘Wat opvalt als je minder zout gebruikt is, naast dat dit beter voor je gezondheid is, dat ook de smaak van het gerecht beter tot zijn recht komt. Een teveel aan zout zorgt voor smaakvervlakking. Minder zout betekent dus meer smaak, zeker in combinatie met kruiden en specerijen van de allerbeste kwaliteit.’

Samen met andere zoutbewuste partners als Vitam, Tromp & Rueb, Koppert Cress, Resengo, Koninklijke Horeca Nederland, Dutch Cuisine en Scelta Mushrooms maakt ook Verstegen zich hard voor een voedingsaanbod met minder zout, zodat de gezonde keuze de makkelijke keuze wordt.

Minder zout, lekker gezond
85% van de Nederlanders eet te zout. Een te hoge zoutconsumptie draagt bij aan chronische nierschade. Daarom vraagt de Nierstichting, samen met zoutbewuste partners, zoals Verstegen, structureel aandacht voor minder zoutgebruik. Met de inzet van campagnes en diverse acties. Het doel: mensen bewustmaken van hun zoutinname en hen te stimuleren minder zout te eten. Hiermee inspireren we mensen en vergroten we hun kennis en persoonlijke inzichten. Met toegankelijke tools, weetjes en door te laten proeven dat minder zout heel smaakvol is. Lees meer op onze website over minderen met zout en over onze partner Verstegen.