Speciaal magazine over draagbare kunstnier

Voor wie is de draagbare kunstnier, waarom duurt de ontwikkeling zo lang, en hoe gaat het apparaat straks werken? De Nierstichting krijgt veel vragen over de ontwikkeling van de draagbare kunstnier.

Daarom hebben we een speciaal magazine gemaakt om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden. Het blad is online te bekijken maar u kunt ook gedrukt exemplaar bestellen. Ook starten we met een e-nieuwsbrief over de draagbare kunstnier.

Kunnen dialyseren met een draagbare kunstnier buiten het ziekenhuis is een lang gekoesterde wens voor veel nierpatiënten. Al in de jaren zeventig van de vorige eeuw zijn enkele veelbelovende draagbare kunstnieren ontwikkeld. Maar bijna vijftig jaar later moet het merendeel van de dialysepatiënten nog altijd drie keer per week naar het ziekenhuis of dialysecentrum. En lijkt op technologisch vlak de tijd stil te hebben gestaan.

De Nierstichting startte in 2014 een maatschappelijke onderneming om deze innovatie nieuw leven in te blazen en geschikt te maken voor de nierpatiënten van nu. Een internationaal team van ingenieurs werkt sindsdien intensief aan de realisatie van deze draagbare kunstnier.

Wat maakt deze kunstnier zo bijzonder? Voor welke patiënten is het apparaat straks geschikt? En waarom laat de realisatie van een draagbare kunstnier en andere goede ideeën zo lang op zich wachten? U leest erover in het magazine!

Bekijk de online uitgave.
Vraag een gedrukt exemplaar aan.
Meld u aan voor de e-nieuwsbrief over de draagbare kunstnier