Handwerkgroep Gorredijk handwerkt € 7000 bij elkaar

Het is de 92 jarige Ruurdtje en de dames van de handwerkgroep Gorredijk alweer gelukt om een prachtig bedrag bij elkaar te handwerken voor de Nierstichting. Dit jaar (het boekjaar loopt van juli tot en met juni) hebben ze 7000 euro bij elkaar gehandwerkt.

Al 42 jaar zijn ongeveer 45 dames dagelijks in touw voor de Nierstichting. Breien, haken, naaien. Grote verkooptopper blijven de geitenwollen sokken. Deze vinden, ook nu tijdens de corona-tijd, gretig aftrek onder vele belangstellenden. Maar ze zouden graag nog veel meer verkopen. Door Corona ligt onder andere de tweewekelijkse verkoop in het ziekenhuis van Heerenveen stil.

Beatrix van Hijum, regiocoördinator van de Nierstichting, nam de cheque in ontvangst: “ Ruurdtje is initiatiefnemer van deze werkgroep en coördineert deze. Ze is enorm gedreven. In totaal leverde dit in al die jaren al meer dan €207.000 op voor het werk van de Nierstichting,” aldus Beatrix. “Daar zijn wij heel erg dankbaar voor!”