Laat u informeren over RegMed XB

Op donderdag 5 maart 2020 bent u van harte welkom in Utrecht om mee te praten over het onderzoek van RegMed XB. In 2016 sloeg een aantal gezondheidsfondsen, universiteiten en bedrijven de handen in één om samen te werken aan de ontwikkeling van nieuwe therapieën die gebruik maken van stamcellen, voor de genezing van enkele chronische ziektes.

De Nierstichting is een van de betrokken gezondheidsfondsen en de NVN is nauw aangesloten bij de manier waarop de input van patiënten binnen het onderzoek wordt verwerkt. Bij RegMed XB zijn inmiddels 5 universiteiten en bijna 25 bedrijven aangesloten. Met als doel: grote stappen zetten richting genezing van nierfalen, hart- en vaatziekten, artrose en diabetes type 1. En wel op een manier die bijdraagt aan betaalbare en zinnige zorg.

In één middag wordt u bijgepraat over de laatste stand van zaken én kunt u meepraten over de manier waarop patiënten meedenken bij de verschillende onderzoeken (bij RegMed XB noemen we dit Moonshots). U kunt zelf aangeven naar welk onderzoek uw voorkeur uitgaat.

Aan deelname zijn geen kosten verbonden, maar inschrijving is verplicht. Na inschrijving ontvangt u alle details over de locatie. Er is beperkt plaats, dus wees er snel bij! Het programma op hoofdlijnen vindt u hieronder.

12.00 uur      Inloop
12.30 uur      Algemene lezing.
                      Wat is regeneratieve geneeskunde? Hoe gebruikt RegMed XB dit?
                      Wat is de rol en betekenis voor patiënten?

13.30 uur      Pauze
13.50 uur      Keuze uit 4 sessies, opgedeeld naar ziektebeeld. Informatie en discussie over de
                      projecten:
                      1. Nier Moonshot – de eerste stap naar een functionele mininier (door Nierstichting en
                          NVN)
                      2. Cardiovasculaire Moonshot – het regenereren van een hart (door Hartstichting)
                      3. Artrose Moonshot – op weg naar een levend kunstgewricht (door ReumaNederland)
                      4. Diabetes type 1 Moonshot – de eerste menselijke test van een levende
                          kunstalvleesklier (door het Diabetesfonds)
15.20 uur      Einde bijeenkomst

Meer informatie en aanmelden
U bent van harte welkom op 5 maart. Deelname is kosteloos maar we vragen u wel zich vooraf aan te melden. Voor vragen of meer informatie: events@regmedxb.com