24 uur op de fiets tijdens de Coast to Coast Challenge 2024

Na het enorme succes van de eerste editie van de Coast to Coast Challenge, organiseert de Nierstichting op 29 en 30 juni 2024 voor de tweede maal de Coast to Coast Challenge. Een ultieme fiets challenge waarbij je in 24 uur, solo of in een team, dwars door Nederland fietst en maar liefst 500 kilometer weg trapt.
Coast to Coast Challenge

De urgentie is hoog
1,7 miljoen Nederlanders hebben nierschade. En dit aantal neemt toe. Nierschade is verraderlijk, want vaak merk je het pas als het te laat is. Chronische nierschade is onomkeerbaar. Zelfs lichte nierschade zorgt voor vervroegd overlijden. Als we nu niets doen, wordt het straks wereldwijd doodsoorzaak nummer 5 en dat willen we te allen tijde voorkomen. Daarom organiseren we dit evenement. Het geld dat door alle deelnemers bij elkaar gefietst wordt, levert namelijk een directe bijdrage aan onze strijd tegen toenemende nierschade.

Dag en nacht en door weer en wind
Deelnemers gaan alleen of in een team deze ultieme uitdaging aan. Ze starten op zaterdag 29 juni vanuit één van de meest noordelijke puntjes van het land: Zoutkamp. Vanuit dit Groningse dorp doorkruisen ze heel Nederland, dag en nacht en door weer en wind, tot na 500 zware kilometers de finishlijn in het Zeeuwse Zoutelande op hen wacht.

De Coast to Coast Challenge is er voor iedereen die een uitdaging niet uit de weg gaat, niet bang is in het donker én zich wil inzetten voor het goede doel. Vorig jaar stonden 100 deelnemers aan de start.
Hier een impressie van hun ultieme uitdaging.

scheidingslijn5