Contact

Het kantoor van de Nierstichting staat in Bussum.

Bezoekadres

Groot Hertoginnelaan 34
1405 EE Bussum
T 035 697 80 00
E info@nierstichting.nl

Postadres

Postbus 2020
1400 DA Bussum

  • Heb je als journalist vragen, bijvoorbeeld over een nieuwsbericht van de Nierstichting? Of over een actueel niergerelateerd issue? Neem contact op met onze persvoorlichter. Stuur een e-mail naar pers@nierstichting.nl of bel naar 035 697 80 00..
  • Wil je namens een bedrijf of organisatie informeren naar samenwerking? Neem contact op via 035 697 80 00.

Bankrekening en Kamer van Koophandel

Naam: Nierstichting Nederland
IBAN: NL70 INGB 0000 0880 00
bankidentificatiecode BIC: INGBNL2A
RSIN / fiscaal nummer: 002957851

Indien je een donatie overmaakt willen wij je hiervoor graag bedanken. Helaas zien wij geen contactgegevens op ons bankafschrift. Vermeld je email en/of adresgegevens in het veld Opmerkingen en je ontvangt van ons een bevestiging. Daarnaast houden we je graag op de hoogte van onze resultaten met het magazine Geef Leven en ons jaaroverzicht.

De Nierstichting is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel: KvK 41197093

Dit zijn de Algemene Inkoopvoorwaarden van de Nierstichting.

Heb je een vraag? We helpen je graag.

Kijk voor informatie over nieren en nierziekten op Over nieren en nierziekten of Over leven met een nierziekte. Of blader door de veel gestelde vragen. Je kunt met vragen over nieren en nierziekten ook bellen met 035 697 8000 (op dinsdag, woensdag en donderdag van 8.30 tot 17.00 uur) of stuur een email aan infonierziekten@nierstichting.nl.

Andere vraag of wijzigingsverzoek? Service & Administratie.

Voor wijziging van je persoonlijke gegevens als donateur of collectant kun je bellen of e-mailen met de afdeling Service & Administratie. Zij zijn bereikbaar via 035 697 8055 op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur en via info@nierstichting.nl.
Let op! Opzeggingen via 123.opzeggen.nl, opzeggen.nl en xpendy.com kunnen tot hoge (onnodige) kosten leiden, terwijl je ons gewoon zelf kunt benaderen.

Wat doet de Nierstichting en waarom?

Wil je meer weten over wat de Nierstichting doet of hoe we onze uitgaven verantwoorden? Zie Wat wij doen en het Jaarverslag.

Waarom ben ik door Nierstichting gebeld?

Wij ontvangen geen steun van de overheid en kunnen ons werk alleen maar doen met de steun van donateurs. Er zijn diverse manieren waarop je ons kunt helpen, bijvoorbeeld door donateur te worden, door mee te helpen als vrijwilliger bij de jaarlijkse collecte of in actie te komen voor nierpatiënten.

Om onze doelstellingen voor nierpatiënten te kunnen bereiken benaderen wij onze achterban op diverse manieren met de vraag om ons te helpen. Als je bepaalde informatie aanvraagt of als je (ex-)donateur bent van de Nierstichting dan kun je door of namens ons worden gebeld. Wij vertellen je dan graag meer over ons belangrijke werk voor nierpatiënten in Nederland: wat we al hebben bereikt hebben, wat we nog willen bereiken en hoe je ons hierbij kunt helpen.
We werken hierbij samen met een aantal professionele telemarketingbureaus die zich houden aan de zelfregulering van de DDMA, de Direct Marketing Associatie. In de zelfregulering codes (zoals de Reclamecode Code Telemarketing en de Gedragscode Code Telemarketing) die zij hebben opgesteld staan strenge regels voor zowel bureaus als hun opdrachtgevers (zoals goede doelen). Deze regels zijn bedoeld om consumenten te beschermen en onnodige irritatie te voorkomen.
Meer informatie over de codes kun je vinden op de website van de DDMA.
Een van deze regels betreft het recht van consumenten om niet meer gebeld te willen worden, het zogenaamde Recht van Verzet. Hiermee zorg je er voor dat je niet meer door een bedrijf of organisatie gebeld wordt waarvan je (ex-) klant bent.

Wil je niet meer door ons worden gebeld? Dat kan uiteraard. Laat dit ons dan weten door ons een e-mail te sturen met als onderwerp ‘Recht van Verzet - niet meer bellen’. Vergeet niet je naam en het telefoonnummer of de telefoonnummers te vermelden waarop je niet meer gebeld wilt worden. Houdt wel rekening met de wettelijk gestelde verwerkingstermijn van (maximaal) 4 weken. Je kunt tijdens deze termijn nog worden gebeld door ons.

Hoe herken je of je namens de Nierstichting wordt gebeld? Wij gebruiken momenteel de onderstaande telefoonnummers om telefonisch contact op te nemen met onze achterban. Deze telefoonnummers zie je altijd verschijnen in het scherm van je telefoon en je kunt deze nummers ook terugbellen. Je krijgt dan een bandje te horen waarbij we meer vertellen over de reden van ons telefoontje en hoe je Recht van Verzet kunt aantekenen zoals hierboven beschreven.

  • +31352111302
  • +31352111297
  • +31352111344
  • +3132040676
  • +3132040677

Heb je vragen of klachten naar aanleiding van een telefoongesprek dat namens de Nierstichting of door één van onze medewerkers is gevoerd? Laat dit dan svp ook weten via e-mail of telefoon.

Contactgegevens Nierstichting:

Telefoon: 035 697 80 00
E-mail: info@nierstichting.nl

Je mening geven?

Een paar keer per jaar doet de Nierstichting onderzoek onder een panel van vrijwilligers, collectanten en donateurs van de Nierstichting. Via online vragenlijsten praten zij mee over activiteiten en het beleid van de Nierstichting. Iets voor jou? Lees meer op Geef je mening.

Suggesties of klachten?

De Nierstichting zet zich in om er voor te zorgen dat mensen met een nierziekte in leven blijven en écht blijven leven. Dat doen we op een professionele wijze, waarbij effectiviteit en efficiëntie hoog in het vaandel staan. Ben je desondanks niet tevreden? Laat het ons weten!

De Nierstichting hoort graag je suggesties voor verbeteringen. Ook als je klachten hebt, horen we dat graag. Dan kunnen wij ons verbeteren en een bevredigende oplossing bedenken. Heb je eerder contact gehad met iemand van de Nierstichting en heb je naar aanleiding daarvan een suggestie of klacht? Meld je suggestie of klacht dan eerst bij de direct betrokkene(n) van de Nierstichting, per e-mail of telefonisch. Is er een andere aanleiding voor je suggestie of klacht? Stuur dan een e-mail aan info@nierstichting.nl. Je ontvangt een bevestiging van je melding, waarin staat op welke termijn je een inhoudelijke reactie kunt verwachten. De Nierstichting zal zich inspannen voor een bevredigende afhandeling van je klacht.

De Nierstichting gaat er vanuit dat klachten naar tevredenheid worden afgehandeld door de direct betrokkenen, dan wel door de leidinggevende of de directeur. Lukt het niet om tot een bevredigende oplossing te komen voor beide partijen, door verschil van inzicht met de Nierstichting? Dan kan de Nierstichting een onafhankelijke klachtencommissie benoemen. De klachtencommissie bestaat uit drie mensen die affiniteit hebben met de Nierstichting, deskundig zijn over het onderwerp van de klacht en geen relatie hebben met de Nierstichting. De directeur van de Nierstichting stelt de klachtencommissie samen.

Aanbevelingen ter verbetering

De klachtencommissie past desgewenst het beginsel van hoor en wederhoor toe. Zij doet uitspraak of de klacht gegrond is en geeft aanbevelingen ter verbetering. De klachtencommissie doet geen uitspraak over eventuele aansprakelijkheid. Persoonlijke gegevens worden zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld door de commissie. Zowel de klager als de direct betrokkenen hebben recht op inzage van de stukken die relevant (kunnen) zijn voor de behandeling van de klacht.