Wat wij doen

De Nierstichting strijdt voor gezonde nieren voor iedereen. Want 1,7 miljoen Nederlanders hebben nierschade, maar helaas weten veel van hen dit niet.

Gezonde nieren voor iedereen

Gezonde nieren zijn niet vanzelfsprekend. Wij werken aan vroege opsporing van chronische nierschade en helpen jou je nieren gezond te houden.

Je ziet diverse groente uitgestald in de keuken
Je ziet iemand aan een dialysemachine

Meer donornieren

Een donornier kan je jouw leven teruggeven. Daarom stimuleren we orgaandonatie en maken we meer succesvolle transplantaties mogelijk.

Je ziet Lexie met haar moeder

Wetenschappelijk onderzoek

De Nierstichting investeert al sinds haar oprichting in wetenschappelijk onderzoek. We werken daarbij niet alleen samen met de onderzoekers, maar zeker ook met patiënten.

Je ziet iemand aan het werk in een laboratorium

Steun aan patiënten

Een gewoon leven leiden, met genoeg vrijheid en energie voor werk en ontspanning, is niet vanzelfsprekend als je nierpatiënt bent. Een nierziekte heeft grote impact op het leven van nierpatiënten en dat van hun naasten.

Je ziet iemand fietsen