Jouw type: Sociale zorgzame steuner

21% van Nederland behoort tot deze groep. Je bent behulpzaam, graag in het gezelschap van vrienden en familie en bent geïnteresseerd in andere mensen. Zorgen voor anderen zit in jouw natuur. Vrienden zouden jou omschrijven als solidair, betrokken en gemakkelijk in de omgang. Hulpvaardigheid, vriendschap en geluk zijn erg belangrijk in het leven.
Je bent dus meer dan gemiddeld gastvrij, vrolijk, behulpzaam en kan van het leven genieten. De meeste aandacht gaat uit naar het gezin, dat staat bij jou op nummer 1. Je zet je vaker dan gemiddeld in als vrijwilliger, maar niet zozeer alleen voor goede doelen.

Als het gaat om goede doelen ben je een allemansvriend. De sociale zorgzame steuner steunt meer dan gemiddeld meer goede doelen, met een grotere diversiteit. Deze zijn wel vaker gericht op gezondheid of kinderen, zoals het KWF, Nierstichting en KiKa.

De Nierstichting steunen voelt voor jou als spontaan, zorgzaam en sociaal. Je steunt vanuit een weloverwogen keuze omdat je graag voor anderen wilt zorgen.

Nieuwsgierig naar de andere types?