Collecteren via social media

Collecteren kan ook online met jouw persoonlijke collectepagina. Je kunt daarvoor een online collectebus aanmaken op nierstichting.digicollect.nl. Gebruik daarvoor hetzelfde e-mailadres als waarmee je als collectant bij de Nierstichting staat geregistreerd, dan wordt je opbrengst bij elkaar opgeteld. Je kunt vervolgens heel eenvoudig via mail, WhatsApp of social media je online bus delen met vrienden, familie, buren, collega’s etc. Zo geef je op een veilige en snelle manier de collecte-opbrengst een extra boost!

• Je kunt zelf zien hoe hoog je persoonlijke opbrengst is en krijgt daar ook berichten over.
  • De betaling bij online collecteren is veilig, vertrouwd en anoniem via iDEAL.
  • Je kunt achteraf je motivatietekst aanpassen, door een wachtwoord aan te maken, in te loggen en dan klikken op Collectebus, Informatie. Ook kun je je foto aanpassen.

Belangrijkste voordelen:

• Kan in combinatie met de huis-aan-huis collecte
  • Makkelijk te doen vanuit jouw luie stoel
  • Groot bereik van gevers en dus grote kans op een hoge opbrengst

Collecteren via social media

Hoe kan ik zien hoeveel ik heb opgehaald door de link te delen in mijn netwerk?

Op uw persoonlijke collectepagina kunt u terugzien wat u bijeen hebt gecollecteerd. Let wel: uw opbrengst wordt enige uren later bijgewerkt nadat iemand een donatie heeft gegeven. Dit gaat bewust zo ivm de privacy van de gever.

Waarom wordt geadviseerd de persoonlijke QR-code te gebruiken?

Alleen door de persoonlijke QR-code te gebruiken wordt de opbrengst bij de collecteplaats waar je collecteert opgeteld. De algemene QR-code, die voorgedrukt is op het legitimatiebewijs (en op de QR-drager indien je die gebruikt) kan natuurlijk ook gebruikt worden. De opbrengst daarvan komt ook bij de Nierstichting terecht, maar is niet te herleiden tot een collectant en collecteplaats.
Je kunt je opbrengst terug zien op je persoonlijke collectepagina.

Wat is de persoonlijke collectepagina?

Iedere collectant waar de Nierstichting een 06-nummer en/of een e-mailadres van heeft krijgt vlak voor de collecte een sms of email met daarin zijn of haar persoonlijke collectepagina. Op deze pagina kun je de opbrengst van de QR-code zien.

Hoe is te zien dat een donatie bij de Nierstichting terecht komt?

Als u de code scant ziet u dat de Nierstichting de ontvanger is.

Wanneer vindt de collecte van de Nierstichting plaats?

De collecte van de Nierstichting vindt elk jaar in de volle derde week van september plaats. Dat geldt dus ook voor de online collecte.