Afstorten muntgeld

Om te kunnen voldoen aan de nieuwe eisen van de banken voor het afstorten van geld hebben wij een speciaal team dat via de mail en telefonisch klaarstaat om u te helpen. Het is dus van belang dat u vóór 15 oktober uw muntgeld en sealbags heeft afgestort én uw afrekenstaat heeft ingevuld.

Een stortingslocatie vinden
Rekeninghouders van ABN AMRO, ING en Rabobank kunnen hiervan gebruikmaken. Klanten van andere banken kunnen geen gebruik maken van de automaten. Vraag in dit geval of een ander uit uw collecteteam met zijn/haar pas met u meegaat. Let op! Sealbags met papiergeld dient u op een andere Geldmaat locatie af te storten.

Locatie muntgeld storten

• Ga naar locatiewijzer.geldmaat.nl
  • Zoek uw locatie bovenin via de zoekbalk door uw postcode in te voeren.
  • Kies Filter -> alle diensten -> Munten storten.
  • U ziet dan het adres van de door u gekozen locatie en de openingstijden.

Dit kunt u alvast thuis doen:
Zorg dat u alle buitenlandse munten en het papiergeld eruit gehaald heeft. Dit kan de machine blokkeren.

U heeft nodig:

• Het nummer van het collecte-gebied.
  • Het muntgeld dat u wilt storten.
  • Deze handleiding.
  • Uw eigen ABN AMRO, ING of Rabobank bankpas. Heeft u deze niet? Vraag dan of een ander uit uw collecteteam met zijn/haar pas met u meegaat.

Het storten:

• Raak het scherm aan.
  • Voer uw pas in.
  • Voer uw pincode in en druk op ok.
  • Neem uw pas uit. Kies “Goede Doelen”.
  • Kies "Nierstichting". Als de Nierstichting niet op de pagina staat, kies dan voor "Kijk verder".
  • Voer bij betaalkenmerk het nummer van uw collectegebied in en druk op "doorgaan".
  • Het luik gaat open. Leeg uw munten in de invoerlade en de telprocedure begint.
  • Er verschijnt een overzicht. Druk op "afronden". Is de invoerlade vol, dan sluit hij.
  • U moet nu akkoord geven op dit deel van uw storting.
  • Heeft u nog munten over, dan wacht u tot de lade weer opengaat en doet u de rest in de lade.
  • Geeft u geen akkoord, dan krijgt u alle munten terug.
  • Neem de niet-herkende munten mee uit de bak.
  • Kies "ja" voor een bon, neem deze mee en bewaar hem.

Kijk voor een uitgebreide uitleg op Collecteweb onder Downloads en formulieren: Nierstichting-muntgeld.pdf.

Om te kunnen voldoen aan de nieuwe eisen van de banken voor het afstorten van geld hebben wij een speciaal team dat tot 15 oktober via de mail en telefonisch klaarstaat om u te helpen. Het is dus van belang dat u vóór 15 oktober uw geld heeft afgestort én uw afrekenstaat heeft ingevuld.

Heeft u nog vragen?
Voor vragen of hulp bij de organisatie van de collecte kunt u rekenen op de medewerkers van Service & Administratie! (ma t/m vrij, 9 - 17 uur), collecte@nierstichting.nl.
tel. 035 697 80 50