Organisatie van de collecte

Als coördinator lever je een persoonlijke en directe bijdrage aan het werk van de Nierstichting. Op de volgende pagina’s vertellen we wat de taken en verantwoordelijkheden zijn van de verschillende functies binnen de collecte, introduceren we een stappenplan om de collecte zo efficiënt mogelijk te organiseren en geven we informatie over onder andere het collecteprotocol en de financiële afwikkeling.
Je ziet twee collectebussen

Taken, verantwoordelijkheden en stappenplan

Als coördinator fungeer je als spin in het web van de collecte in je woonplaats of wijk. We zetten hier alle taken en verantwoordelijkheden op een rij in een overzichtelijk stappenplan.

Vuistregels voor het tellen en afstorten

Er is een aantal vuistregels voor het tellen en afstorten van de opbrengst van de collecte. We hebben ze overzichtelijk bij elkaar gezet.

Online inspiratie sessies

In de aanloop naar de collecte organiseren wij jaarlijks inspirerende online sessies, die je makkelijk vanuit je luie stoel kunt volgen. In een uurtje proberen wij je nuttige informatie te geven over de collecte en Collecteweb.

Collecteprotocol

In het collecteprotocol staan duidelijke afspraken over verantwoord collecteren. De Nierstichting is aangesloten bij de Stichting Collecte Plan en verplicht zich daardoor het collecteprotocol na te leven.

Je ziet een groep mensen in het bos staan

De regiomanagers

De collecteorganisatie wordt vanuit de Nierstichting aangestuurd door een team van 8 regiomanagers. Bij de regiomanager kun je als collectecoördinator terecht met vragen over de organisatie van de collecte.

Verzekering

De Nierstichting heeft een collectieve ongevallenverzekering voor letselschade voor vrijwilligers die onderweg (van/naar) en tijdens het collecteren voor de Nierstichting letsel oplopen.

Je ziet een toetsenbord met een klachtenknop

Klachten

Als je kritiek of een klacht hebt, willen wij dat natuurlijk graag horen. Laat het ons weten zodat je ons de kans geeft om een oplossing te zoeken.

Tips

Regelmatig delen we handige tips voor het gebruik van Collecteweb. Hieronder bundelen we alle deze tips.

Webinars terugkijken

Wij organiseren jaarlijks webinars om het jou als vrijwilliger zo makkelijk mogelijk te maken.