Verzekering

De Nierstichting heeft een collectieve ongevallenverzekering voor letselschade voor vrijwilligers die onderweg (van/naar) en tijdens het collecteren voor de Nierstichting letsel oplopen. Om beroep op deze verzekering te kunnen doen, dient de vrijwilliger bij de Nierstichting geregistreerd te staan en niet ouder te zijn dan 85 jaar. Bij eventuele schade of een ongeval dient de vrijwilliger altijd eerst een beroep te doen op de veroorzaker van het ongeval. Indien dit niet mogelijk is moet de vrijwilliger een beroep doen op de eigen zorgverzekering en/of eventuele ongevallenverzekering. Indien hier geen vergoeding wordt genoten dient de vrijwilliger een claim in te dienen bij de gemeente waarin de vrijwilliger zijn/haar taak heeft uitgeoefend. De meeste gemeenten zijn hiervoor verzekerd. In het laatste geval kan de claim worden ingediend via de Nierstichting.

Moet jezelf of een van je vrijwilligers onverhoopt gebruik maken van deze verzekering? Neem dan direct contact op met een van de medewerkers van Service & Administratie; collecte@nierstichting.nl / (035) 697 80 50 (ma t/m vrij, 9 - 17 uur).