Toolkit voor het werven van collectanten

De collecteweek is hét moment om in actie te komen voor nierpatiënten. Hoe fantastisch dat al 40.000 collectevrijwilligers zich inzetten! Maar we hebben meer mensen nodig. Wil jij ons helpen om meer collectanten te vinden? Want vragen in je eigen netwerk werkt het beste. Om het je zo makkelijk en leuk mogelijk te maken, hebben we deze toolkit voor je samengesteld.

Deel een WhatsApp bericht
Met WhatsApp bereik je gemakkelijk veel mensen. Wij hebben al een voorbeeldbericht voor je gemaakt om naar je vrienden, familie of clubgenoten te sturen. Probeer het gerust eerst eens uit en stuur het daarna in bijvoorbeeld een whatsapp groep.

voorbeeld social media

Plaats ook zo'n leuke oproep op Facebook of Instagram
Heb je een Facebook of Instagram account? Super als je daar een oproep wilt plaatsen om mee te collecteren. Zo bereik je lekker veel mensen. Wij hebben daarvoor een hele handige tool ontwikkeld om een leuke post te maken. Jij hoeft alleen nog maar een leuke blije selfie te maken, je upload hem naar deze tool en je krijgt zoiets als die leuke plaat hiernaast. Klik de knop hieronder voor alle info.

voorbeeld poster social

Verspreid posters en flyers
Voor het werven van collectanten kun je posters en flyers verspreiden in het gebied waar je collectanten nodig hebt. Deze kun je via jouw coördinator bestellen (collecte-coördinatoren bestellen via CollecteWeb). Kun je hier niet op wachten? Dan kun je hier ook posters en flyers downloaden om zelf te printen.

Persbericht voor het werven van collectanten
We hebben een kant-en-klaar persbericht voor je gemaakt om te verspreiden bij de plaatselijke media. Je hoeft alleen nog de plaatsnaam en het aantal collectanten in te vullen. Stuur dit aan de redactie van de lokale krant. De meeste lokale kranten plaatsen graag dit soort persberichten.
Tip: plaats er een foto bij van je collecteteam.

Collecteer samen!
Je kunt naast huis-aan-huis collecteren ook collecteren op locaties waar veel mensen zijn. Denk aan de supermarkt, de markt, een drukbezochte voetbalwedstrijd, in een kantoor. Wees creatief hierin! Dit noem je ook wel een straatcollecte. Juist hier is het leuk om samen te collecteren met een voetbalteam, collega’s of vrienden. Samen je krachten bundelen voor de Nierstichting.