Kolff+programma en ander onderzoek

Kolff-beurzen 2020
Zes talentvolle onderzoekers ontvangen Nierstichting-subsidie voor wetenschappelijk onderzoek dat valt binnen het Kolff-Programma. De aanvragen zijn in samenwerking met patiënten en wetenschappers beoordeeld. De subsidie bedraagt in totaal bijna 1,3 miljoen euro. Mede dankzij de deelnemers aan de VriendenLoterij kan de Nierstichting deze jonge, talentvolle onderzoekers ondersteunen. Lees er meer over.

Beurzen voor innovatief onderzoek in 2020
Binnen het Innovatieprogramma stelt de Nierstichting beurzen beschikbaar voor projecten die grote innovaties kunnen bewerkstelligen. Bij de beoordeling van een projectvoorstel ligt de focus op de mate waarin het project innovatief en origineel is. We accepteren een hoger risico op het falen van de onderzoekhypothese. Inmiddels is het innovatieprogramma opgegaan in het vernieuwde Kolff+-programma. Lees er meer over.

Kolff-beurzen 2019
In 2019 ontvingen zeven talentvolle onderzoekers subsidie van de Nierstichting voor hun onderzoek. Lees er meer over.