Tour de Celeb

Geef Patrick én duizenden andere nierpatiënten hun vrijheid terug

Maak de draagbare kunstnier mogelijk, word donateur!

Jouw steun is onmisbaar

In Tour de Celeb zien we de impact van dialyse op het leven van nierpatiënten. De aangrijpende verhalen van Moniek, Marie-Ceciel, Patrick en Jasper laten zien hoe belangrijk de ontwikkeling van de draagbare kunstnier is, voor duizenden mensen die veroordeeld zijn tot dialyse. De Nierstichting wil dat nierpatiënten hun vrijheid terug krijgen om een zo’n gewoon mogelijk leven te kunnen leiden, en ontwikkelt de draagbare kunstnier. Maar dat kan alleen met jouw steun!

Herhaling Tour de Celeb
donderdag 1 augustus om 11.15 uur bij NPO2

Journalist Erik Dijkstra, Heel Holland Bakt-winnares Anna Yilmaz, cabaretier Remco Veldhuis en presentatrice Nicole Buch fietsen één van de zwaarste etappes uit de Tour de France: van Albertville naar Val Thorens. Het viertal gaat de uitdaging aan om donateurs te werven met als doel: de draagbare kunstnier zo snel mogelijk te realiseren. Ze worden bijgestaan door nierpatiënten Moniek (33), Jasper (27), Patrick (38) en Marie-Ceciel (54), die alles weten van strijden, vallen en opstaan.

''Met de draagbare kunstnier krijg ik meer tijd om bij mijn gezin te zijn''
— Nierpatiënt Patrick (38) getrouwd en vader van 2 kinderen
''Een draagbare kunstnier geeft dialysepatiënten meer vrijheid en flexibiliteit"
— Willem Jan Bos, internist-nefroloog

Bekijk de video waarom de draagbare kunstnier zo belangrijk is.

Maak de draagbare kunstnier mogelijk, word donateur!

Je kunt betalen via een automatische incasso of ideal

De Belastingdienst heeft de Nierstichting aangewezen als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Het RSIN-nummer van de Nierstichting is 0029.57.851.