Winterschool

Nieronderzoek blijft ook in de toekomst nodig. Wil jij met jouw toekomstige onderzoek het leven van nierpatiƫnten verbeteren? Kom dan naar de Winterschool. We organiseren jaarlijks een driedaagse cursus waar jonge onderzoekers, samen met de Nierstichting, hun talent kunnen ontwikkelen.

Met de Winterschool wil de Nierstichting jonge, talentvolle onderzoekers enthousiast maken voor de wereld van het nieronderzoek. Jullie zijn namelijk nodig voor de voortzetting van het nieronderzoek in de toekomst!

Wanneer is de eerstvolgende Winterschool?

De eerstvolgende Winterschool vindt plaats van woensdag 12 januari t/m vrijdag 14 januari 2022.

Doordat wij de afgelopen Winterschool hebben moeten annuleren is er voor degenen die zich hadden aangemeld voor de Winterschool 2021 een plek gereserveerd voor de komende Winterschool 2022. Dit betekent dat we nog maar enkele aanmeldingen kunnen honoreren. We gaan er allemaal van uit dat een fysieke Winterschool dan weer mogelijk is.

Voorbehoud: als de maatregelen tegen Covid-19 verscherpt worden in de komende periode is het mogelijk dat de Winterschool niet op de geplande wijze voortgang kan vinden. We zullen in dat geval de mogelijkheden onderzoeken de Winterschool 2022 op andere data te organiseren.
De Winterschool 2022 zal niet worden omgezet naar een digitale uitvoering.

Voor wie is de Winterschool bedoeld?

Promovendi en postdocs werkzaam binnen het biomedisch nieronderzoek in Nederland kunnen zich aanmelden. Daarnaast zijn studenten die werken aan biomedisch nieronderzoek en van plan zijn na hun afstuderen verder te gaan met nieronderzoek in de vorm van promotieonderzoek welkom.

Wat is het programma

Het organiserend comité, bestaande uit onderzoekers uit de nefrologie, zal voor jullie weer een interessant en leerzaam programma in elkaar zetten. Het programma bevat presentaties door nieronderzoekers, uitdagende discussies en stimulerende zelfstudieopdrachten over geselecteerde onderwerpen.
De afsluiting van de Winterschool is een symposium waarin vooraanstaande (inter)nationale wetenschappers de laatste ontwikkelingen op het gebied van nefrologie zullen presenteren. Daarnaast is het mogelijk om contact te leggen met de professionals en deel te nemen aan een aanvullend sociaal programma. Na je aanmelding ontvang je meer informatie over de inhoud van het programma.

Waar vindt de Winterschool plaats?

De cursus zal plaatsvinden op een centrale locatie. Uiteraard zal de locatie rekening houden met alle maatregelen tegen Covid-19.
Wij vragen je een eigen bijdrage van 300 euro voor deelname aan de Winterschool. Wij kunnen dit bedrag zo laag houden dankzij de steun van onze donateurs. Iets terugdoen voor de Nierstichting? Kijk dan op onze speciale actiepagina’s.

Meld je aan!

Denk jij erover om met toekomstige onderzoek het leven van nierpatiënten te verbeteren? In het Informatieblad vind je meer informatie. Je kunt je aanmelden tot 1 november 2021.