Winterschool

Nieronderzoek blijft ook in de toekomst nodig. Wil jij met jouw toekomstige onderzoek het leven van nierpatiƫnten verbeteren? Kom dan naar de Winterschool. We organiseren jaarlijks een driedaagse cursus waar jonge onderzoekers, samen met de Nierstichting, hun talent kunnen ontwikkelen.

Met de Winterschool wil de Nierstichting jonge, talentvolle onderzoekers enthousiast maken voor de wereld van het nieronderzoek. Jullie zijn namelijk nodig voor de voortzetting van het nieronderzoek in de toekomst!

Wanneer is de eerstvolgende Winterschool?

Helaas, wegens de huidige situatie met COVID-19 pandemie heeft het organiserend comité besloten om de Winterschool 2021 niet door te laten gaan. Er is bewust niet voor gekozen om de Winterschool digitaal te organiseren aangezien persoonlijke interactie een belangrijke bouwsteen is van de Winterschool.

Wel is er voor alle 30 aanmeldingen voor de Winterschool 2021 een plek gereserveerd voor de Winterschool van begin januari 2022. We gaan er allemaal van uit dat een fysieke Winterschool dan weer mogelijk is.

We zullen tegen die tijd bekijken of er nog nieuwe deelnemers zich kunnen aanmelden voor de Winterschool 2022.

Voor wie is de Winterschool bedoeld?

Promovendi en postdocs werkzaam binnen het biomedisch nieronderzoek in Nederland kunnen zich aanmelden. Daarnaast zijn studenten die werken aan biomedisch nieronderzoek en van plan zijn na hun afstuderen verder te gaan met nieronderzoek in de vorm van promotieonderzoek welkom.

Wat is het programma

Het organiserend comité, bestaande uit onderzoekers uit de nefrologie, zal voor jullie weer een interessant en leerzaam programma in elkaar zetten. Het programma bevat presentaties door nieronderzoekers, uitdagende discussies en stimulerende zelfstudieopdrachten over geselecteerde onderwerpen.

De afsluiting van de Winterschool is een symposium waarin vooraanstaande (inter)nationale wetenschappers de laatste ontwikkelingen op het gebied van nefrologie zullen presenteren. Daarnaast is het mogelijk om contact te leggen met de professionals en deel te nemen aan een aanvullend sociaal programma. Na je aanmelding ontvang je meer informatie over de inhoud van het programma.

Waar vindt de Winterschool plaats?

De cursus zal plaatsvinden op een centrale locatie. Uiteraard zal de locatie rekening houden met alle maatregelen tegen Covid-19.
Wij vragen je een eigen bijdrage van 200 euro voor deelname aan de Winterschool. Wij kunnen dit bedrag zo laag houden dankzij de steun van onze donateurs. Iets terugdoen voor de Nierstichting? Kijk dan op onze speciale actiepagina’s.

Meld je aan!

Denk jij erover om met toekomstige onderzoek het leven van nierpatiënten te verbeteren? In het Informatieblad vind je meer informatie. Je kunt je aanmelden tot 1 november 2020.