Sandra Ysbrandy

Of het nu voor Omroep MAX is of haar eigen kookworkshops, ze laat zien hoe simpel het is om met een minimum aan zout de lekkerste gerechten op tafel te zetten. ‘Er zijn zoveel ándere smaakmakers.’

Loopbaan

Sandra Ysbrandy werkte als communicatieadviseur bij een grote Nederlandse bank toen ze in 2008 besloot haar hart te volgen en van haar hobby haar beroep te maken. Na een tweejarige koksopleiding begint ze een cateringbedrijf en wordt ze gevraagd voor het tv-programma ‘Het Familiediner’ en ‘Life4You’ met Carlo&Irene. Sinds 2016 werkt Sandra voor Omroep MAX. Na een paar jaar koken op televisie vroeg zij zich steeds vaker af wat nu echt gezond is. Ze besloot haar kennis te verdiepen en verder te studeren: Natuurvoeding, Darmgezondheid en een beroepsopleiding tot vegetarisch chef.

Foto van sandra ysbrandy die een bord met eten opmaakt.

Haar interesse voor gezond(er) eten groeit met de jaren: ‘Het is begonnen met een eigen moestuin en het besef dat al het goede afkomstig is uit een vruchtbare aarde. Hoe meer ik ontdekte, hoe groter de behoefte werd om verdieping te geven aan mijn vak. Alleen maar lekker eten is hartstikke fijn, maar er zit ook nog een verhaal achter. Dat wil ik graag delen.’

Inspireren

Hoe lekker gezond eten kan zijn, is de belangrijkste boodschap die Sandra wil verspreiden als ambassadeur van de Nierstichting. ''Ik heb natuurvoeding gestudeerd en wil mensen graag uitleggen wat de impact is van onbewerkte voeding op je lijf, inclusief het minderen met zout.’’