Nu bekend: de zes BN-ers die deelnemen aan Tour de Celeb voor de Nierstichting

Carolina Dijkhuizen, Esmee Visser, Jaap Jongbloed, Kees Tol, Leo Alkemade, Tijs van den Brink gaan een echte Tour de France etappe fietsen om donateurs te werven voor de Nierstichting én onderzoek naar de genezing van nierziekten te versnellen. Hun prestaties zijn te zien in een eenmalige special Tour de Celeb die omroep MAX uitzendt op woensdag 18 juli, om 20.30 uur op NPO 1.

Musicalster Carolina Dijkhuizen, Olympisch schaatskampioen Esmee Visser, presentator Jaap Jongbloed, presentator Kees Tol, acteur Leo Alkemade en journalist Tijs van den Brink staat in juli een etappe van 169 kilometer te wachten met maar liefst 4 steile beklimmingen.

Op dit moment traint de groep van zes keihard voor de loodzware uitdaging. De zes deelnemers worden ieder gekoppeld aan een nierpatiënt waar ze voor zullen gaan fietsen. Deze nierpatiënten weten alles van strijd, van vallen én weer opstaan. De BN’ers strijden om de finish van deze loodzware Tour de France etappe te halen. Ze worden begeleid door coach Leontien van Moorsel, Maarten Tjallingii (ambassadeur van de Nierstichting en mental coach) en sportarts Guido Vroemen.