Lekker uit, lekker thuis

tijdens de Nierstichting Restaurant Driedaagse 2021
Culinair genieten met aandacht voor pure smaken en minder zout bij restaurants in heel Nederland. Dat is waar de Restaurant Driedaagse voor staat. Vorig jaar zou het de grootste editie ooit worden, maar in plaats daarvan sloot de horeca afgelopen maart noodgedwongen haar deuren. Waarmee ook het jaarlijkse smaakevenement in duigen viel.

Nieuw jasje
Opnieuw staan er voor restaurateurs zware maanden voor de deur, waarbij er op dit moment alleen afhaalmenu’s mogelijk zijn. Gelukkig blijven velen van hen met een positieve blik vooruit kijken. En maken chefs zich vol inspiratie op voor de komende editie van de Nierstichting Restaurant Driedaagse. Om er zeker van te zijn dat het evenement in 2021 door kan gaan, steken we het in een nieuw, coronaproof jasje.

Dus, ben jij een fijnproever en liefhebber van pure smaken? Zet de Nierstichting Restaurant Driedaagse dan in je agenda. In de week van 22-28 maart 2021 serveren restaurants door het hele land weer een smaakmakend tasting-menu voor lunch of diner. Met aandacht voor pure ingrediënten, verse producten, rijke smaakmakers en natuurlijk minder zout.

Smakelijk alternatief
Zijn de restaurants tegen die tijd (weer) gesloten, door aangescherpte coronamaatregelen? Of wensen restaurants sowieso, naast een actiemenu, ook een thuisvariant beschikbaar te stellen? Dan bereiden chefs het tasting-menu alsnog! In een even tongstrelende take away variant. Laat je inspireren en reserveer een tafel of bestel een take away box bij één van de deelnemende restaurants. Dit kan op restaurantdriedaagse.nl

Zoutbewust eten
Met de Restaurant Driedaagse wil de Nierstichting mensen bewuster maken van hun zoutgebruik. Want eet je te veel zout, is dat slecht voor de  gezondheid. Om je een idee te geven: op jaarbasis eten wij gemiddeld een kilo zout te veel. En dat per persoon! De hoogste tijd om te minderen dus, en zo nierschade te voorkomen. Wist je dat ruim 1,7 miljoen Nederlanders kampt met chronische nierschade? Vaak zonder dit zelf te weten. Dat is zorgelijk. Met de Driedaagse willen we je laten proeven dat minder zout betekent: meer smaak én gezonde nieren.

Partners

Naast de deelnemende restaurants ondersteunen ook gerenommeerde partners de Restaurant Driedaagse.