Als ik terugkijk naar die tijd

denk ik dat ik angst heb gekregen voor pijn
'Toen Tijn 7 jaar was, is ze heel erg ziek geworden. De arts zei ook dat we geen dag later hadden moeten komen, dan hadden we haar misschien wel dood in haar bedje aangetroffen. Ze was echt heel erg ziek.'

Ja, ik wil bijdragen aan een toekomst waarin we jonge helden zoals Tijn kunnen genezen

Je kunt betalen via een automatische incasso of ideal

Wat wij doen voor jonge helden als Tijn
Nefronoftise is een van de belangrijkste oorzaken van nierfalen bij kinderen. Bij nefronoftise werken de cilia (een soort voelsprieten) op de cellen niet goed. Ze geven niet meer de signalen door die de nieren in stand houden. Daardoor ontstaat nierschade. Op dit moment is er geen medicijn dat nefronoftise afremt en nierfalen kan voorkomen. Uiteindelijk zijn patiƫnten aangewezen op een transplantatie of dialyse. Om in de toekomst een medicijn te kunnen vinden, heeft Professor Ronald Roepman van het Radboudumc een van de innovatiebeurzen van de Nierstichting gekregen. Hij gaat proberen de oorzaak van nefronoftise beter in kaart te brengen zodat er op termijn een medicijn voor gevonden kan worden.