We zijn supertrots op hem

Als je weet wat hij allemaal heeft meegemaakt
'Uw zoon heeft een zeer ernstige nierziekte. Het bloed trekt uit mijn hoofd. Dit kan niet, niet mijn Ruben. Hij zal de rest van zijn leven nierpatiënt blijven en dat voelt als een rechtse directe.'

Ja, ik wil bijdragen aan een toekomst waarin we jonge helden zoals Ruben kunnen genezen

Je kunt betalen via een automatische incasso of ideal

Ruben krijgt de diagnose congenitaal nefrotisch syndroom, een ernstige, zeer zeldzame aangeboren nierziekte. Een niertransplantatie is de enige optie. Zijn moeder Catelijne is een match en in 2016 krijgt Ruben haar nier. De zorgen zijn nog niet weg, want door de vele medicijnen die hij moet slikken blijft zijn weerstand laag. Catelijne: ‘Meer onderzoek naar dit probleem is belangrijk.’

Wat wij doen voor jonge helden als Ruben
Met je donatie investeert de Nierstichting in wetenschappelijk onderzoek om nierziekten in de toekomst te kunnen genezen. En dat is hard nodig. Want de impact op het leven van jonge kinderen is enorm en een kind met een nierziekte blijft meestal zijn of haar hele leven nierpatiënt. Ook geven we nierpatiëntjes en hun ouders de begeleiding en ondersteuning die ze zo hard nodig hebben. En investeren we volop in onderzoek om nierziekten bij kinderen beter te behandelen. Noodzakelijk, omdat de behandeling en begeleiding van kinderen met een nierziekte een andere aanpak vraagt dan bij volwassen nierpatiënten.