Aan de buitenkant zie je niet dat Faya

zo weinig energie heeft
Faya is geboren met een nierziekte. Haar nieren werken nu nog maar voor 9%. Dialyse of een transplantatie kunnen niet meer lang op zich laten wachten.

‘Het gaat gelukkig nog heel goed met Faya. Ze is een ontzettend vrolijk en actief kind, maar wel op haar manier', vertelt haar moeder Laura. 'Ze fietst niet, rent weinig, daar heeft ze de energie niet voor. Ze is snel moe. Aan de buitenkant zie je dit niet. Faya zelf is niet anders gewend. Maar ze baalt ook wel eens, bijvoorbeeld met gym. Eigenlijk wordt ze altijd laatste.'

Ja, ik wil bijdragen aan een toekomst waarin we jonge helden als Faya kunnen genezen

Je kunt betalen via een automatische incasso of ideal

Wat doen wij voor jonge helden
Met je donatie investeert de Nierstichting in wetenschappelijk onderzoek om nierziekten in de toekomst te kunnen genezen. En dat is hard nodig. Want de impact op het leven van jonge kinderen is enorm en een kind met een nierziekte blijft meestal zijn of haar hele leven nierpatiënt. Ook geven we nierpatiëntjes en hun ouders de begeleiding en ondersteuning die ze zo hard nodig hebben. En investeren we volop in onderzoek om nierziekten bij kinderen beter te behandelen. Noodzakelijk, omdat de behandeling en begeleiding van kinderen met een nierziekte een andere aanpak vraagt dan bij volwassen nierpatiënten.

Je ziet een foto van Faya
'Eigenlijk wordt Faya altijd laatste'
Laura, moeder van Faya (6)

Lees haar verhaal