We waren er net op tijd bij

Zijn lijfje zat helemaal vol met vocht
De slingers voor zijn tweede verjaardag hangen nog in de kamer als Froukje op een ochtend haar zoon Bay opgezwollen als een Michelinmannetje in zijn bedje vindt. Haar moederinstinct zegt meteen dat het mis is.

Ja, ik wil bijdragen aan een toekomst waarin we jonge helden als Bay kunnen genezen

Je kunt betalen via een automatische incasso of ideal

Bay krijgt de diagnose nefrotisch syndroom. Transplantatie is voor hem geen optie, omdat zijn ziekte de nieuwe nier op den duur ook ziek zou maken. Froukje: ''Tegen de tijd dat zijn nieren het echt niet meer doen, hopen we dat er een medicijn is gevonden.''

Wat wij doen voor jonge helden als Bay
Met je donatie investeert de Nierstichting in wetenschappelijk onderzoek om nierziekten in de toekomst te kunnen genezen. En dat is hard nodig. Want de impact op het leven van jonge kinderen is enorm en een kind met een nierziekte blijft meestal zijn of haar hele leven nierpatiënt. Ook geven we nierpatiëntjes en hun ouders de begeleiding en ondersteuning die ze zo hard nodig hebben. En investeren we volop in onderzoek om nierziekten bij kinderen beter te behandelen. Noodzakelijk, omdat de behandeling en begeleiding van kinderen met een nierziekte een andere aanpak vraagt dan bij volwassen nierpatiënten.