Kom in actie

Start als bedrijf een eenmalige of jaarlijkse actie voor de Nierstichting en maak samen het verschil voor duizenden nierpatiënten; jong en oud, nu en in de toekomst. Of je nu samen een berg gaat beklimmen, een personeelsfeest organiseert of een euro doneert van elke verkochte appeltaart... alle acties zijn welkom.

Met de opbrengst die jij met je collega’s realiseert, kunnen wij verder met onze missie: gezonde nieren voor iedereen.

Inspiratie

• Verkoopt jouw bedrijf producten? Doneer in een bepaalde actieperiode een deel van de opbrengst per verkocht item aan de Nierstichting.
  • Bedrijfsjubileum of personeelsfeest? Je kunt er eenvoudig een actie voor de Nierstichting aan koppelen.
  • Wist je dat je ook online met collega’s kunt collecteren? Een digitale collectebus is zó gemaakt.

Profiteer mee

• Op ons actieplatform is eenvoudig een actie aan te maken. Hierop staat jouw bedrijf duidelijk vermeld als initiatiefnemer.
  • Met het ‘in-actie-logo’ van de Nierstichting wordt jouw actie zichtbaar in alle communicatie.

Vanuit de Nierstichting steunen we jouw actie op alle mogelijke manieren. Onder meer via onze eigen socialmedia-kanalen en in onze nieuwsbrieven.

Contact Smaakmakers

Ook een actie starten

Neem contact op met onze relatiemanager Isabelle van Waesberge, zodat we je actie kunnen ondersteunen met publiciteit en materialen.

Zij komen al in actie

Care4Care

Je kent ze vast, die inzamelbakken in winkelcentra in heel Nederland. Care4Care zamelt gebruikte kleding en schoenen in en distribueert ze volgens het cradle-to-cradle-principe over de hele wereld.
Wouter Peereboom, algemeen directeur, kreeg jaren geleden nierkanker en besloot zich in zetten voor de Nierstichting. Tot op de dag van vandaag is Care4Care een trouwe partner en doneert jaarlijks een mooi bedrag. Wouter: “Als je ziek wordt, verandert je hele leven. Je lichaam is je zekerheid. Als deze wordt aangetast, valt alles onder je weg. Je kan er niet meer op vertrouwen. Gelukkig is daar de Nierstichting, die zich inzet voor patiënten. Als je ziek bent, kun je alle hulp goed gebruiken.”

Nederveen

Nederveen Opleidingen
In 2022 bestond het familiebedrijf Nederveen Opleidingen en Trainingen 50 jaar. Om dit te vieren hebben de logistieke opleiders een jubileumjaar lang allerlei acties uitgevoerd voor de Nierstichting. Hardlopen tijdens de Damloop, wandelen tijdens de Nierdaagse, wielrennen in België en tot slot een feestweekend waarin alle medewerkers een donatie konden doen voor het goede doel. Een jaar lang volop actie, met een prachtige cheque als resultaat.
Met dit genereuze gebaar gaven de drie zonen Nederveen een eerbetoon aan hun vader. Oprichter Jan Nederveen overleed in 2000 aan een nierziekte.