Uitleg bestelformulier 2022

Hier vindt u meer informatie over het bestelformulier 2022.
U kunt de bestelling laten leveren vanaf week 29 tot en met week 37.

Collectematerialen
Bij uw bestelling heeft u de keuze uit verschillende materialen. Hieronder de uitleg over deze bestelmaterialen.
Bestel uw materialen alstublieft bewust, om verspilling te voorkomen en kosten te besparen. Zo blijft een groter deel van de inkomsten beschikbaar voor nierpatiënten. Houd bij uw bestelling wel rekening met eventuele nieuwe collectanten. Ook de komende periode worden er nog nieuwe collectevrijwilligers geworven. Op Collecteweb vindt u dus altijd de meest actuele informatie.

Let op! Er zijn dit jaar 2 soorten collectantenpakketten, u moet kiezen:

• 100%QR collectantenpakket
  • Collectantenpakket voor de (traditionele) collectebus

We staan voor u klaar!
Wij kunnen ons voorstellen dat u wellicht vragen heeft of hulp kunt gebruiken bij het plaatsen van de bestelling. De medewerkers van onze collecteafdeling staan voor u klaar om te helpen. U kunt hen bereiken per e-mail op collecte@nierstichting.nl of bel met 035 6978050 (ma t/m vrij 9 - 17 uur). U kunt natuurlijk ook een WhatsApp sturen.

Traditoneel Collectantenpakket

In het (traditionele) collectantenpakket zit:

• het legitimatiebewijs
  • de verzegeling voor de collectebus
  • 10 donatiekaarten
  • 1 bedankkaart
  • 1 collectantenpresentje

Let op: in het pakket zit geen collectebus. Heeft u (nog) geen collectebussen dan kunt u deze apart bestellen.

100%QR collectantenpakket

In het 100%QR pakket zit:

• een QR-drager
  • 10 donatiekaarten
  • 1 bedankkaart
  • 1 bedankje

Let op: in het pakket zit geen legitimatiebewijs. Dit klopt. Het legitimatiebewijs is namelijk mee gedrukt op de QR-drager, zodat u daarop de persoonsgegevens kunt invullen, of natuurlijk de geprinte stickers vanuit Collecteweb kunt plakken.

Collectebus (zonder verzegeling, met bussticker)

De Nierstichting gebruikt grijze collectebussen. Veel coördinatoren hebben deze in voorraad. Heeft u bussen nodig? Dan kunt u deze bestellen. De collectebussen zijn voorzien van een rode bussticker. Na de collecte kunnen alle bussen in uw beheer blijven.

100%QR-drager

Voor de 100%QR collectanten bestelt u het 100%QR-collectantenpakket, daar zit namelijk alles in dat een collectant nodig heeft. Heeft u meer losse QR-dragers nodig dan kunt u deze bestellen. Een los legitimatiebewijs heeft u niet nodig. Deze is namelijk mee gedrukt op de QR-drager, zodat u daarop de persoonsgegevens kunt invullen, of natuurlijk de geprinte stickers vanuit Collecteweb kunt plakken. Na de collecte kunnen de QR-dragers bij het oud-papier. Deze worden jaarlijks vernieuwd met het campagnebeeld van dat jaar.

Donatiekaarten

U kunt de donatiekaarten inzetten bij:

• wijken of plaatsen waar niet gecollecteerd kan worden, bijvoorbeeld omdat het een appartementencomplex betreft;
  • indien mensen niet thuis zijn;
  • om meer uitleg te geven over 100%QR doneren.

Er zitten standaard 10 donatiekaarten in het collectantenpakket. Heeft u er meer nodig, dan kunt u deze los bijbestellen.

Bussticker

Elke collectebus is voorzien van een rode bussticker. Indien nodig kunt u extra busstickers bestellen om oude of beschadigde stickers te vervangen.

Opslagdozen voor collectebussen

Voor het opslaan van collectebussen zijn dozen beschikbaar voor 6 of 12 bussen.

Etiketvel

Voor het printen van de gegevens van de collectanten t.b.v. de legitimatiebewijzen zijn etiketvellen beschikbaar. Elk vel heeft 18 etiketten en u heeft 5 etiketten nodig per collectant.

Campagneposter (A3 formaat)

De campagneposter is beschikbaar in A3-formaat. U kunt de campagneposter ophangen op plaatsen bij u in de buurt waar veel mensen komen, bijvoorbeeld bibliotheek, buurthuis, supermarkt of winkel.

Collectantenwervingsflyer

Met deze wervingsflyers kunnen u en uw wijkcoördinatoren toekomstige collectanten in uw omgeving benaderen. Aanmeldingen komen direct bij de Nierstichting binnen en worden geregistreerd op binnen 'Nieuwe collectanten nog te verplaatsen' op Collecteweb.

Collectantenwervingsposter

Deze poster kunt u bijvoorbeeld bij de bibliotheek, supermarkt of winkel in de buurt ophangen of bij u thuis. Onderaan de poster kunt u aangeven waar u nieuwe collectanten zoekt en waar zij zich kunnen aanmelden. De poster is A3 formaat.

Flyer ludieke actie

Kijk op de infopagina waar deze actie uit bestaat. Kijk onder werven van collectevrijwilligers voor tips voor het doen van een ludieke actie.

Vlaggen en spandoeken

Voor het ophangen van Nierstichting vlaggen is geen vergunning van de gemeente nodig. De vlaggen zijn beschikbaar in twee formaten: 100 X 150 cm en 150 X 225 cm.

Voor het ophangen van spandoeken kan het zijn dat u een vergunning nodig heeft. Deze vraagt u aan bij de gemeente. Doe dit tijdig en informeer naar de voorwaarden voor het ophangen. De spandoeken zijn beschikbaar in twee formaten: 100 x 600 cm en 75 x 400 cm

Jubilarissen

Voor alle jubilarissen, dus coördinatoren én collectanten, die zich 10, 25 of 40 jaar voor de Nierstichting inzetten bestelt u een onderscheiding. Bij 10 jaar ontvangt de jubilaris een pen, bij 25 jaar een luxe pen en bij 40 jaar een beeldje. Voor de andere jubilarissen kunt u een jubilariskaart bestellen. Hierop vult u zelf het aantal jubileumjaren in en is er ruimte voor een persoonlijke tekst. Daarnaast is er een felicitatiekaart beschikbaar waarop u zelf de gehele tekst kunt schrijven, voor andere felicitaties dan een jubileum bijvoorbeeld.