Organiseer een straatcollecte

Vergroot je opbrengst en begeef je onder de mensen: organiseer bijvoorbeeld een straatcollecte. Elke stap die je zet en elke deur waar je op klopt, draagt bij aan onze strijd tegen nierziekten. Maar wist je dat je impact nog groter kan zijn op plekken waar mensen samenkomen? Denk aan: winkelcentra, stations, weekmarkten, sportvelden en tijdens bruisende evenementen, zoals concerten, festivals en braderieën.
straatcollecte

Tips voor een succesvolle straatcollecte

1. Teamwork: ga op pad met minstens twee vrijwilligers. Het is niet alleen gezelliger, maar samen sta je sterker en durf je meer te vragen.
  2. Feestelijke afsluiting: sluit de collecteweek feestelijk af op vrijdag of zaterdag - een perfect moment om de successen van de week te vieren!
  3. Plan vooruit: begin ruim voor de collecteweek met het plannen van je acties. Benader besloten evenementen in het weekend voor de collecteweek en regel alles tijdig.
  4. Betrek anderen: motiveer groepen zoals sportteams of collega’s om samen te collecteren. Samen maken we het verschil!
  5. Deel je verhalen: laat ons en je medevrijwilligers weten hoe het gaat! Deel je ervaringen, foto's en successen in onze besloten Facebook-groep: Nierstichting Coördinatoren Groep.

Collectant Rob geeft tips voor een succesvolle straatcollecte
In het hart van Den Bosch, op een levendige vrijdagmiddag, vind je Rob Ruijs tussen 15.00 en 19.00 uur, gewapend met een collectebus en een glimlach. Zijn terrein? De gezellige drukte van restaurants, terrassen en kroegen. Robs geheim? Een persoonlijke QR-code op zijn collectebus, waarmee hij op een middag meer dan €700 ophaalt voor de Nierstichting.

Robs snelle tips voor succes:

1. Vraag toestemming: altijd even checken bij de eigenaar.
  2. Wees vrolijk: een glimlach trekt donaties aan.
  3. Accepteer 'nee': niet iedereen kan bijdragen.
  4. Draag je legitimatie: wek vertrouwen op.
  5. Gebruik je persoonlijke QR-code: voor makkelijke en snelle donaties, en de opbrengst komt op jouw online collectepagina.

Deze inspiratiesessie is inmiddels geweest op 24 juni 2024, maar je kunt deze hier terugkijken.