Hij houdt vol. Net als wij.

Patrick, nierpatiënt sinds zijn 17e

Geef nierpatiënten de vrijheid om gewoon te kunnen leven. Help mee.

Patrick is nierpatiënt. Al 11 jaar lang dialyseert hij drie keer per week, vier uur lang. Als hij een week niet dialyseert overleeft hij het niet. Hij merkt dat hij hard achteruitgaat en niet de energie heeft om de vader te kunnen zijn die hij wil zijn. Maar Patrick houdt vol. Net als wij. Wij gaan door totdat alle nierpatiënten weer de vrijheid hebben om gewoon te kunnen leven.

Net als Patrick zijn er nog duizenden nierpatiënten veroordeeld tot dialyse. Daarom ontwikkelt de Nierstichting de draagbare kunstnier. Een kleinere, lichtere en gebruiksvriendelijke versie van het bestaande hemodialyse-apparaat. Waarmee nierpatiënten thuis óf op een andere plek kunnen dialyseren, wanneer het hén uitkomt. Zo krijgen nierpatiënten hun vrijheid terug en hebben zij de kans om een zo gewoon mogelijk leven te leiden. Voor de draagbare kunstnier is veel geld nodig. Jouw steun is daarbij onmisbaar! Help mee en doneer.

Geef Patrick en alle andere nierpatiënten de vrijheid om gewoon te kunnen leven. Help mee.

Je kunt betalen via een automatische incasso of ideal

Doneren via QR-code

Van 15 t/m 21 september is de Nierstichting collecteweek. Geef jij aan de collectant? Dat kan nu ook via een iDEAL QR-code. Heel gemakkelijk en veilig. Je vindt het zwart-wit geblokte vierkantje op het legitimatiebewijs van de collectant. Scan deze met je mobiele telefoon en je kunt met iDeal een gift overmaken. Bij iedere donatie wordt er standaard € 3 aangegeven, maar het bedrag kun je zelf naar boven of naar beneden aanpassen met een minimum van € 1. Geven via de QR-code is net zo veilig als een reguliere iDeal-betaling of pinnen in de supermarkt. Je kan direct na de betaling in je betaalapp zien dat je hebt betaald aan de Nierstichting, dat is het bewijs. Kijk hier voor meer informatie.